puntExcursions > Girona > la Selva > En bicicleta per l'antic carrilet: d'Amer a la Cellera de Ter, Anglès i Bonmatí

LA SELVA

En bicicleta per l'antic carrilet: d'Amer a la Cellera de Ter, Anglès i Bonmatí

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Distància Distància: 23 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +331 m. / -331 m
Inici / final Inici / final: Pujada de l'Estació, 26, Amer (Girona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.01112351, 2.59681302
Interès Interès: Natura / Esport

L'antic traçat del tren d'Olot és avui utilitzat com un carril bici que permet fer excursions més o menys llargues per diferents comarques catalanes com la Selva, la Garrotxa, el Gironès o el Ripollès.

Aquest recorregut discorre per un verd entorn de boscos, prats i camps de conreu i uneix les poblacions d'Amer i Sant Julià del Llor i Bonmatí.

El trajecte s'inicia a Amer -on s'arriba des de Santa Coloma de Farners per la C-63 en direcció a Olot- i surt de la seva antiga estació de ferrocarril per un camí de terra planer. Es passen uns bancs de fusta i unes tanques i es deixa un camí a l'esquerra (km 0,2). Després del cementiri d'Amer es tomba a la dreta i es troben les senyalitzacions de la Ruta del carrilet, indicades amb franges blanques i vermelles o amb els colors de la senyera, que cal seguir durant tot el recorregut. Per tornar a l'origen de la ruta es desfà el camí.

Els punts d'interès els trobem a Amer (antiga estació de ferrocarril), La Cellera de Ter, Anglès (antiga estació de ferrocarril) i Sant Julià del Llor i Bonmatí (ruta del carrilet i l'antiga estació).