puntExcursions > Girona > el Baix Empordà > Passeig a peu des de Calella de Palafrugell al cap Roig

EL BAIX EMPORDÀ

Passeig a peu des de Calella de Palafrugell al cap Roig

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 20 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +190 m. / -190 m
Inici / final Inici / final: Carrer de les Voltes, 2, Calella de Palafrugell
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.88876210, 3.18483060
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

La població baixempordanesa de Calella de Palafrugell, pertanyent al municipi de Palafrugell, compta amb bells racons i petites platges com les del Port Pelegrí i del Golfet, per on es pot passejar plàcidament vora el mar.

Al cap Roig es visita el seu magnífic jardí botànic i, des dels seus miradors, es poden contemplar també les illes Formigues i un extens paisatge costaner mediterrani.

Aquesta fàcil ruta a peu té el seu inici a la pròpia Calella de Palafrugell. Per arribar-hi des de la Bisbal d'Empordà se surt en direcció sud-est per la carretera C-66. I des de Palafrugell cal prendre les carreteres GIV-6546 i GIP-6543 fins al poble.

La ruta pròpiament dita comença al carrer de les Voltes de Calella de Palafrugell, a tocar de la plaça Port Bo. Després continuem pel carrer Calau en direcció sud. En accedir al carrer Francesc Estrabau, el passeig que baixa per sobre de la petita platja de Port Pelegrí, es puja per les escales del carrer dels Canyers i, quasi al final, es gira a mà esquerra per un camí cimentat que fa de mirador.

Calella de Palafrugell vista des del camí de ronda

Tot seguit, als 5 minuts de trajecte, cal baixar per les escales del primer tram del camí de ronda a sota del jardí de l'hotel Sant Roc.

Se segueixen cap a l'est les marques blanques i vermelles del GR 92 (sender de gran recorregut). Des d'aquí s'albira una àmplia panoràmica de la costa.

Després de 13 minuts de recorregut, se surt a una pista asfaltada i de seguida es descendeix per les escales que voregen el litoral. La ruta discorre per graons, trams de camí i alguns túnels.

A la mitja hora, s'arriba a la platja del Golfet i, davant, s'observa el sector meridional del cap Roig, cobert per un espès bosc. No s'arriba a davallar fins al Golfet: cal agafar un camí que puja a la dreta.

Més endavant, als 35 minuts d'iniciada la ruta, es troba un indicador d'un tram asfaltat de la urbanització. Es continua pel carrer, després es pugen les escales i es tomba a mà esquerra.

Als tres quarts d'hora, apareix una cruïlla senyalitzada. Cal girar a l'esquerra, deixant el GR 92, i remuntar per un carrer asfaltat.

I cinc minuts després, al cap de 2,31 km de ruta, s'accedeix a una esplanada, emprada com a aparcament, on es troben el jardí botànic de Cap Roig i el castell de Cap Roig, construïts als anys 20 del segle passat.

Dins del jardí hi ha miradors des d'on es contemplen les illes Formigues i el paisatge costaner fins al

cap de Sant Sebastià (cap al nord).

Per tornar a l'inici de la ruta només cal desfer el camí recorregut fins arribar novament al carrer de les Voltes, de Calella de Palafrugell, el punt de partida i final d'aquest bonic itinerari.