puntExcursions > Girona > l'Alt Empordà > Des del Port de la Selva al cap de Creus pel GR 11

L'ALT EMPORDÀ

Des del Port de la Selva al cap de Creus pel GR 11

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +523 m. / -449 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: El Port de la Selva / Far del Cap de Creus
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.33456957, 3.20217381
Interès Interès: Natura / Esport

Incursió des del Port de la Selva al sempre sorprenent i espectacular vessant nord del Parc Natural del Cap de Creus, extraordinari pel verge estat d'algunes cales i racons i l'aspecte contundent del paisatge amb els seus relleus i vegetació modelats pel clima sec, l'exposició a la salabror marina i a la implacable duresa de la Tramuntana. És destacable també la lluminositat del conjunt, amb el blau intens del mar al fons.

Arribar al cap de Creus després d'aquest recorregut, amb els serveis existents al voltant del far, es viu com un veritable retrobament amb la civilització.

L'itinerari segueix, en forma de travessa, el GR 11 des del Port de la Selva fins al seu punt final al cap de Creus. És necessari, per tant, preveure un mitjà de transport de retorn.

Per arribar al Port de la Selva des de Figueres cal dirigir-se a Llançà per la N-260 i, en arribar a aquesta població, tombar a la dreta per la GI-612 que segueix el fil de la línia de costa fins a arribar al Port de la Selva.

Segons l'època de l'any es podrà aparcar al passeig, a primera línia de mar, o s'haurà de buscar una alternativa com l'aparcament dels Horts, molt proper i indicat. Se surt de la platja de la Ribera, just abans d'entrar al nucli del Port de la Selva i al costat dels plafons d'informació turística.

La ruta finalitza en el far del cap de Creus, el punt més oriental de la península Ibèrica. Es recomanable continuar el camí per arribar arran de mar (a 0,50 km cap a l'est).

Els punts d'interès d'aquesta bonica ruta els trobem als termes municipals de El Port de la Selva (cala Tamariua, Sant Baldiri, Cala Taballera, i Mas de la Birba) i Cadaqués (el cap de Creus i el seu far).

El vídeo Des del Port de la Selva al cap de Creus pel GR 11 mostra l'extraordinari paisatge de cales i racons d'aspecte salvatge i rocallós d'aquest punt de Catalunya.