puntExcursions > Girona > la Cerdanya > Del refugi de la pleta dels Ordiassos a les Penyes Altes de Moixeró

LA CERDANYA

Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Esport
Tipologia Tipologia: Grans ascensions i travesses a peu

El cim de les Penyes Altes de Moixeró està situat a la carena que separa la Cerdanya del Berguedà, dins del Parc Natural del Cadí-Moixerò. Per sota passa el túnel del Cadí. El cim està format per dues petites puntes que sobresurten d'un bosc de pi negre.

L'excursió proposada permet gaudir de paratges ben solitaris i poc concorreguts en un entorn de paisatge subalpí dominat pel bosc de pi negre i extensos prats. És fàcil veure isards, ja que la vall del torrent del Saüc n'és molt freqüentada.

El punt de partida i d'arribada és el refugi de la Pleta dels Ordiassos. Per arribar-hi cal situar-se a Urús des d'un trencall que surt de la carretera E-09, entre la boca nord del túnel del Cadí i Alp.

A la placeta que hi ha al costat de l'església, s'inicia una pista, empedrada al principi, que cal agafar. Hi ha una bifurcació i s'ha de girar a l'esquerra per arribar tot seguit a la font Freda (on hi ha un plànol indicador de pistes). La pista puja fins a un collet (1340 m), des d'on es pot anar a l'ermita de Sant Grau prenent-ne una altra que gira a mà dreta (O). La pista baixa per creuar una torrentera i després s'enfila fins a un encreuament. A l'esquerra es troba el refugi de la Pleta dels Ordiassos. Fins aquí es pot arribar en vehicle (4 km des d'Urús). En aquest punt es comença la ruta.

Els seus punts d'interès d'aquesta ruta els trobem als termes municipals d'Urús (Collet de Molins o pas de la Guilla, Serrat de la Miquela des del collet de Molins, vistes panoràmiques des de les Penyes Altes de Moixeró, Coll Verginós, Vall del Torrent del Saüc, Refugi del Cortal d'en Vidal, Font del Torrent de les Canaletes, Refugi de la Pleta dels Ordiassos, Font Freda i el propi Urús) i Guardiola de Berguedà (Coll de Jou i les seves vistes sobre la Cerdanya).