puntExcursions > Girona > la Garrotxa > Del camí de la Figuera al puig de les Bruixes i el Comanegra

LA GARROTXA

Del camí de la Figuera al puig de les Bruixes i el Comanegra

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +1050 m. / -1050 m
Inici / final Inici / final: Carrer Bell Aire, 2, Beget (Girona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.32153595, 2.47928005
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Aquesta excursió té per objectiu assolir dos dels pics més alts i emblemàtics de l'Alta Garrotxa: el Comanegra i el puig de les Bruixes. Durant bona part del trajecte es gaudirà de belles perspectives d'aquest Espai d'Interès Natural i es travessaran boscos ben conservats de roure martinenc i faig.

Abans o després de la caminada, és molt recomanable visitar el nucli de Beget i la bella església romànica de Sant Cristòfol (s. XII), on es venera una antiga i famosa talla del Sant Crist del segle XII.

Per fer aquesta excursió cal apropar-se fins a Beget, poble accessible des de Camprodon (per Rocabruna per la GIV-5223) o des de Castellfollit de la Roca (per Oix per la GIV-5221). El camí a peu comença al final de la pista de la Figuera, que s'agafa a 1 km de Beget des de la carretera que porta a Oix: cal parar-hi atenció, ja que es troba en força mal estat i caldrà un tot terreny per circular-hi.

Si no es disposa d'aquest tipus de vehicle, una variant possible és iniciar la marxa a peu des de la bassa de Monars. La pista que hi duu es pren des de la carretera de Rocabruna, a 5 km de Beget (és un trencall de la dreta que es troba després d'una corba pronunciada també a mà dreta: es pot reconèixer perquè pocs metres més amunt de la pista hi ha uns dipòsits d'aigua).