puntExcursions > Girona > el Pla de l'Estany > Del balneari de la Puda als aiguamolls de la Puda i les Estunes

EL PLA DE L'ESTANY

Del balneari de la Puda als aiguamolls de la Puda i les Estunes

Temps efectiu Temps efectiu: 50 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +80 m. / -80 m.
Inici / final Inici / final: Balneari de la Font Pudosa. Pg. de la Puda, Banyoles
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.11120246, 2.75301776
Interès Interès: Natura

Les Estunes són unes balmes o grans clivelles que s'obren en una elevació rocallosa, a l'esquerra de la carretera que va de Banyoles a Santa Pau (la GI-524), poc després de passar el vell balneari abandonat de la Puda. Del balneari abandonat arrenca un itinerari senyalitzat que porta a una interessant zona d'aiguamolls i estanyols.

Cal anar alerta de no caure en cap escletxa a les Estunes.

En sortir del balneari abandonat de la Puda per un camí flanquejat de canyes arribem a l'estanyol de la Cendra, cenyit per una doble anella de canyissos i bosc de ribera. Una plataforma de fusta ens permet veure'l des d'una certa alçada. Es reprèn el camí. Per una arbreda travessada per reguerols s'arriba a l'estanyol d'en Montalt.

Si es torna al balneari i se segueix la carretera durant 600 m a la dreta en direcció a Santa Pau es troba, a mà esquerra, entre alzines i roures i accedint-hi travessant un aparcament amb plafons explicatius, el paratge de les Estunes, també amb un itinerari senyalitzat. Es torna al punt inicial desfent el camí per la carretera.

Els llocs d'interès són l'antic balneari de la Font Pudosa i els estanyols de Cendra i d'en Montalt, a Banyoles, i les Estunes a Porqueres.