puntExcursions > Girona > la Garrotxa > De Sant Privat d'en Bas al salt de Sallent

LA GARROTXA

De Sant Privat d'en Bas al salt de Sallent

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana - alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +700 m. / -700 m
Inici / final Inici / final: Sant Privat d'en Bas
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.14931310, 2.40860960
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Des de Sant Privat d'en Bas, i per la vora del riu Gurn, s'arriba, entre prats i boscos, a l'espectacular salt de Sallent, una caiguda d'aigua d'uns 80 metres ubicada en una vall tancada, ombrívola i de frondosa vegetació. Des de dalt del salt s'albira una extensa vista panoràmica de la vall d'en Bas.

A Sant Privat d'en Bas -per arribar-hi des d'Olot es pren la C-152 en direcció a Bas i, a les Preses, es trenca a la dreta per la GIP-5226- es pot deixar el cotxe a la zona del Veïnat Nou -sense deixar la carretera principal- en un aparcament amb ombra al costat d'una font, i davant d'un restaurant, des d'on cal seguir la carretera fins a la plaça Major del poble (10 minuts més).

Els punts d'interès d'aquesta ruta es troben a la Vall d'en Bas: la vall de Sallent, el salt de Sallent, l'església de Sant Privat d'en Bas o la Plaça Major de Sant Privat d'en Bas. Des del salt de Sallent es torna al punt de partida desfent el camí.