puntExcursions > Girona > el Pla de l'Estany > De les Estunes a Pujarnol en bici

EL PLA DE L'ESTANY

De les Estunes a Pujarnol en bici

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 2 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +525 m. / -525 m.
Inici / final Inici / final: Les Estunes, GI-524, Porqueres
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.11343653, 2.74660569
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Sortint del paratge natural de les Estunes, dins de l'Espai d'Interès Natural de l'Estany de Banyoles, i passant pels contraforts del massís del Rocacorba, la ruta arriba a Pujarnol, on destaca el mas fortificat i l'església de Sant Cebrià.

La pujada, amb trams de dures pistes de terra, permet una bona panoràmica des de l'estany de Banyoles fins al golf de Roses i el cap de Creus. Es baixa pel vessant est de la serra de Sant Patllari i es torna a les Estunes. Cal anar amb compte els dies de pluja i posteriors, ja que el terreny argilós esdevé força impracticable.

L'itinerari comença a la zona d'aparcament de les Estunes. Per arribar-hi, es pren la carretera C-66 fins a Banyoles i se segueix a ponent per la GI-524 en direcció a Mieres, Santa Pau i Olot. Al km 31,5 d'aquesta carretera, es troba l'aparcament.

Tots els punts d'interès d'aquest ruta els trobem al terme municipal de Porqueres: El Corralot, Torre i església de Sant Cebrià de Pujarnol, Can Gelada, Roca d'en Mont, Pujarnol, Ermita de Sant Patllari, Les Estunes, Església de Sant Cebrià de Pujarnol, i Torre de Pujarnol.