puntExcursions > Girona > la Garrotxa > De la collada de Bracons al cim del Puigsacalm

LA GARROTXA

De la collada de Bracons al cim del Puigsacalm

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +450 m. / -450 m
Inici / final Inici / final: Collada de Bracons
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.10838570, 2.37660150
Interès Interès: Natura

Els entorns del Puigsacalm retroben els paisatges verds, frondosos i inacabables de les serres prepirinenques com cap altre indret de la Catalunya humida.

La vista des del seu cim, de 1515 metres d'altitud, és d'una grandiositat i bellesa tan extraordinàries que ningú pot dir que coneix bé Catalunya si no hi ha pujat.

La ruta parteix de la collada de Bracons. Per arribar-hi des d'Olot, es pren a migdia la carretera C-152 en direcció a Sant Feliu de Pallerols i, abans de Sant Esteve d'en Bas, es trenca a la dreta (SO) per la carretera veïnal GIV-5273 que comunica Joanetes i la Vall d'en Bas amb Torelló.

Un cop a la Collada de Bracons s'agafa el camí senyalitzat que va cap al nord tot superant un marge rocós vora la carretera. Durant el recorregut, s'aniran trobant marques de pintura vermelles i blaves o bé verdes i blanques.

Aquesta ruta recorre els termes municipals de La Vall d'en Bas i de Vidrà, a les comarques de La Garrotxa i Osona, respectivament. Els seus punts d'interès són la collada de Bracons, la fageda, la collada de Sant Bartomeu, la font Tornadissa i la vista panoràmica des del Puigsacalm.

El vídeo De la collada de Bracons al Puigsacalm us permetrà endinsar-vos en els paisatges verds, frondosos i inacabables de les serres prepirinenques.