puntExcursions > Girona > el Gironès > De Girona al santuari dels Àngels

De Girona al santuari dels Àngels

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Temps efectiu Temps efectiu: 6 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +700 m. / -700 m.
Inici / final Inici / final: Pont de Pedret, Girona
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.98970254, 2.82260395
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

De la vall de Sant Daniel es puja al santuari dels Àngels, des d'on es gaudeix d'una àmplia vista panoràmica de les Gavarres, la plana empordanesa i, més lluny, les Guilleries i els Pirineus.

El trajecte transcorre pel massís de les Gavarres, on predomina l'alzina, l'arboç i el boix. De tornada l'itinerari es desvia per passar pel castell de Sant Miquel i gaudir així d'unes extenses i magnífiques vistes de la contrada.

Situats al gran aparcament del Pont de Pedret, al nord de la ciutat de Girona, cal sortir seguint els indicadors de la vall de Sant Daniel per la plaça de Sant Pere, passar davant de la magnífica església de Sant Pere de Galligants i prendre la carretera que s'enfila per Galligants fins a arribar, en 5 minuts a peu, i deixant a la dreta la font del Bisbe, a sota del monestir de Sant Daniel.

Se segueixen les indicacions cap al santuari dels Àngels, tot recte, i es deixa el sender, també indicat, que porta al castell de Sant Miquel. Al llarg del recorregut es trobaran combinacions de senyals; sovint se seguiran unes fites de pedra amb la representació d'una figura humana que camina.

Els punts d'interès de la ruta proposada, tots ells en el terme municipal de Girona, són el Santuari de la Mare de Déu dels Àngels, el Castell de Sant Miquel, la panoràmica des de L'Olivet d'en Salgueda, la font del Bisbe, la Catedral de Girona, el Passeig Arqueològic de Girona i el riu Onyar.