puntExcursions > Girona > el Pla de l'Estany > De Corts a Camós pel serrat de Cal Gall en bicicleta

EL PLA DE L'ESTANY

De Corts a Camós pel serrat de Cal Gall en bicicleta

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +530 m. / -530 m.
Inici / final Inici / final: Corts, Cornellà de Terri
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.09540630, 2.78825140
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Recorregut en bicicleta pels vessants del serrat de Cal Gall, al Pla de l'Estany. Durant la ruta es poden contemplar esglésies romàniques com la de Sant Julià de Corts, la de Sant Vicenç de Camós i Santa Magdalena de Noves i, per entre la boscúria espessa de rouredes i alzinars, alguns arbres remarcables com les alzines monumentals de Can Bosc i de Can Ramió.

Part del recorregut aquí proposat coincideix amb l'itinerari número 3 del Centre de BTT de Banyoles.

L'itinerari comença a Corts, nucli rural pertanyent al municipi de Cornellà de Terri. Per arribar-hi, cal sortir del centre de Banyoles per la carretera C-150a en direcció a Girona. Passada la barriada de Mata, es pren a mà dreta (SE) la carretera GIV-5146 que, en 1 km, fa cap a Corts.

S'estaciona el cotxe als afores del poble o als jardinets del carrer principal situats davant de la placeta de l'església de Sant Julià.

Tots els punts d'interès d'aquest ruta els trobem als termes municipals de Cornellà del Terri (Església de Sant Julià de Corts) i Camós (Serrat de Cal Gall, Església de Santa Magdalena de Noves, Església de Sant Vicenç de Camós, alzina monumental de Can Ramió, i Can Ramió).