Viatgeaddictes

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +100 m. / -100 m
Inici / final ruta Inici / final ruta: Carrer del Raval,Llívia
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment

Passeig des de Llívia, un racó de la Baixa Cerdanya dins de l'Alta Cerdanya, fins a Puigcerdà passant pel petit poble d'Ur. A la històrica vila de Llívia cal visitar el seu Museu Municipal, a la torre de Bernat de So. De Puigcerdà, cal contemplar les seves cases renaixentistes de la plaça Major.

La ruta comença a Llívia -on s'arriba des de Puigcerdà per la carretera N-154-, a l'encreuament entre el carrer del Raval i l'avinguda Catalunya (N-154), el vial principal de Llívia (km 0,00, 1215 m). Abans de sortir es pot visitar l'església de la Mare de Déu dels Àngels i la torre de Bernat de So. En aquest darrer edifici es troba el Museu Municipal, obert des del 1981, que acull l'antiga farmàcia de Llívia, la més antiga d'Europa.

S'inicia l'itinerari pujant pel carrer del Raval, es creua la plaça Major i es continua pel carrer Fontcitrana fins a desembocar al del Camí Ral, que se segueix fins al final de la zona urbanitzada, on comença la pista que duu a Ur i que cal agafar.

Els punts d'interès es troben als municipis de Llívia (església de la Mare de Déu dels Àngels, Torre de Bernat de So, i el Museu Municipal) i de Puigcerdà (campanar gòtic de la plaça de Santa Maria, la plaça Major, cases renaixentistes, el Mirador de la Cerdanya i el llac).