puntExcursions > Girona > la Cerdanya > Camí dels Bons Homes. Etapa 3: de Bagà a Bellver de Cerdanya

LA CERDANYA

Camí dels Bons Homes. Etapa 3: de Bagà a Bellver de Cerdanya

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +1.380 m. / -1.100 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Pl. Catalunya (Bagà) / Pl. Sant Roc (Bellver de Cerdanya)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.25285175, 1.86197225
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport
Tipologia Tipologia: Grans ascensions i travesses a peu

Aquesta tercera etapa és una de les quatre en que s'ha dividit l'itinerari del Camí dels Bons Homes proposat aquí, essent la continuació de l'Etapa 2: de Bagà a Bellver de Cerdanya i la que antecedeix a l'Etapa 4: de Bellver de Cerdanya a Porta.

Mitjançant un transport en vehicle, aquesta etapa es pot escurçar, per exemple, estalviant-nos els 4,5 km (1 h 14 min) de carretera asfaltada entre Bagà i el camí de Gréixer, o bé els 2,16 km (31 min) que hi ha entre Sant Serni de Coborriu i Bellver de Cerdanya.

Aquesta etapa s'inicia a la població de Bagà, situada a 787 metres d'alçada. Un cop visitats els punts d'interès de la vila i el centre d'informació del Parc Natural del Cadí-Moixeró, s'ha d'anar fins a la carretera BV-4024 de Bagà al coll de Pal. Cal seguir-la en direcció nord durant més de 4 km, per la qual cosa pot ser aconsellable fer-se acompanyar amb cotxe fins al trencall de Gréixer.

El final d'etapa és la Plaça de Sant Roc de Bellver de Cerdanya, població situada a una alçada de 1.028 metres.

Els punts d'interès d'aquesta etapa els trobem a les poblacions de Bagà, Guardiola de Berguedà i Bellver de Cerdanya, aquesta última en la comarca gironina de la Cerdanya.