puntExcursions > Girona > el Ripollès > Baixant del Santuari de Núria a Queralbs

EL RIPOLLÈS

Baixant del Santuari de Núria a Queralbs

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +44 m. / -765 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Santuari de Núria / Queralbs
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.39695720, 2.15347520
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

Aquesta ruta, després de visitar el santuari de Núria, baixa per les espectaculars gorgues del riu Núria, tot seguint l'antic camí dels romeus. No hi ha dubte que és un dels racons més insòlits i únics dels Pirineus orientals.

El punt de partida de la ruta és el Santuari de Núria. S'hi arriba amb el cremallera des de Ribes de Freser i s'agafa a la mateixa estació de tren. Una altra possibilitat és agafar el cremallera des de Queralbs.

La ruta segueix part del sender GR-11 i fa 700 m de desnivell en baixada. A l'hivern seran necessàries botes de neu amb paraneus o bé raquetes de neu. També pot fer-se com a conclusió d'altres moltes rutes de l'entorn de Núria.

El final d'aquest itinerari a peu és la població de Queralbs, la qual conserva la fesomia típica d'un poble de muntanya pirinenc. Cal visitar-hi l'església romànica de Sant Jaume i contemplar-ne el porxo exterior, amb arcades i columnes rematades amb bells capitells.

La ruta visita els següents indrets d'interès: el Santuari de Núria, la Creu d'en Riba, el pla de Sallent, la balma de Sant Pere, el salt del Sastre, el Pont del Cremall, la paret de la Dent d'en Rossell, la balma de Sant Pau, i l'Església de Sant Jaume de Queralbs.