puntExcursions > Girona > el Baix Empordà > Badia de Sant Antoni. Camí de Ronda de Calonge: de la platja del Monestir a la de Can Cristos

EL BAIX EMPORDÀ

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +128 m. / -128 m
Inici / final Inici / final: Platja d'es Monestir, Calonge
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.84900235, 3.11374229

Bonica passejada per les recollides cales de la costa de Calonge, considerades de les més característiques de la Costa Brava.

La platja del Monestir té un sorral molt més ample que el de la de Sant Antoni. El passeig Marítim de Sant Antoni és, sens dubte, el més llarg de la Costa Brava. Per una altra banda, la torre Valentina és una construcció dels s. XV-XVI que formava part del sistema defensiu que es va establir a Calonge per lluitar contra la pirateria.

Per anar a Calonge des de la Bisbal d'Empordà cal agafar la C-31 en direcció a la costa (Palafrugell i Palamós). Deixat enrere Palafrugell es troben indicadors de Sant Antoni de Calonge que cal anar seguint.

Ja arribant a Sant Antoni per la C-256 es deixa, al giratori davant del mar, l'entrada a Palamós per continuar per la dreta. Al primer semàfor de l'avinguda Catalunya (C-253) es gira a l'esquerra per l'avinguda Mediterrània i es pren el primer carrer de l'esquerra (carrer Sant Antoni). Se segueix aquest carrer recte i s'accedeix a l'aparcament davant de la platja d'es Monestir, des d'on es pot començar la ruta. També s'hi pot anar des de la N-II o la sortida 9 de l'AP-7 per la C-35, a l'alçada de Vidreres.

Es comença l'excursió per la platja del Monestir que, gràcies a la construcció d'un pont sobre la riera de l'Aubi, enllaça les platges de Palamós amb les de Sant Antoni de Calonge unificant així l'àmplia badia.

Els punts d'interès d'aquesta bonica ruta són nombrosos i es troben tots al terme municipal de Calonge: cala del Forn, cala dels Esculls, cala de les Roques Planes, cala Rocosa, cala del Racó de les Dones, cala del Racó dels Homes, l'antiga masia del Racó, platja d'es Monestir, cala Morta, cala dels Capellans, cala de la Roca del Paller, cala de la Roca dels Musclos, Torre Valentina, platja de Torre Valentina i platja de Sant Antoni.