puntExcursions > Girona > el Gironès > Ascensió al puig de Cadiretes

EL GIRONÈS

Ascensió al puig de Cadiretes

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +125 m. / -125 m.
Inici / final Inici / final: GIP-6821, km 10.3, Llagostera (Girona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.76305580, 2.93929647

Excursió al puig de Cadiretes, un magnífic observatori tant del litoral de Tossa de Mar com de terra endins, amb bones vistes que abasten el Montseny, el Montnegre i les Guilleries.

El punt inicial d'aquesta ruta és a prop de Llagostera, on es pot arribar des de Girona per la carretera C-65 en direcció sud, després de Cassà de la Selva. Des de Llagostera cal agafar el trencall que va a Tossa de Mar a través de Sant Grau (carretera GIV-6744) fins que s'arriba al km 10,3, on es veu a mà dreta la ruta del sender GR-92 -marcat de color vermell i blanc-, que és el començament del recorregut.

Cal seguir els senyals del GR. En arribar a un encreuament s'ha de seguir recte i ignorar el camí de l'esquerra. Aviat es troba el menhir d'en Llach, a la banda dreta del camí. Més endavant hi ha de nou un altre encreuament: també cal seguir recte ignorant el camí de la dreta. A mà esquerra hi ha un camí que, de tornada, es prendrà per anar a veure la curiosa formació natural anomenada Pedra-sobre-altra.

Tots els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem al terme municipal de Llagostera: el menhir d'en Llach, el puig de Cadiretes, i Pedra-sobre-altra.