Viatgeaddictes
puntExcursions > Barcelona > L' Osona > Ruta pels voltants del castell de Montesquiu

RUTES L' OSONA

Ruta pels voltants del castell de Montesquiu

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Temps efectiu Temps efectiu: 50 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +85 m. / -85 m
Inici / final ruta Inici / final ruta: Castell de Montesquiu

Aquesta ruta proposa una passejada per uns indrets de gran valor natural, dins del Parc Comarcal del Castell de Montesquiu.

Tot i la seva superfície modesta, despunta pels boscos densos de roure i pi roig, travessats pels meandres del Ter.

El contrapunt arquitectònic el dóna el castell de Montesquiu amb els seus bonics jardins, un gran casal fortificat amb orígens en el segle X que avui ha estat adaptat com a equipament cultural i de convencions i com a punt d'informació.

El punt de partida és l'aparcament del castell. Si s'ha vingut en tren, des de l'estació de Sant Quirze de Besora només hi ha uns 20 min a peu. A Montesquiu s'arriba des de Vic per la C-17 en direcció a Ripoll. El senyal d'inici de la ruta es troba al costat de l'aparcament, on s'agafa un camí asfaltat que va envoltant el castell per la dreta.

Els punts d'interès d'aquesta ruta estan tots al terme municipal de Montesquiu: castell de Montesquiu, els boscos de Montesquiu, el turó del Castell, Font Codineta, la font del Plàtan, el gorg del Pla de l'Hort, la serra del Castell, i el Parc Comarcal del Castell de Montesquiu en conjunt.