puntExcursions > Barcelona > el Solsonès > Ruta pels voltants de Solsona: de Solsona a Sant Pere Màrtir i Castellvell

EL SOLSONÈS

Ruta pels voltants de Solsona: de Solsona a Sant Pere Màrtir i Castellvell

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +270 m. / -270 m.
Inici / final Inici / final: Plaça de Sant Roc, Solsona
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.99606831, 1.51756245

Les rodalies de Solsona estan farcides de nombrosos indrets de gran atractiu natural i històric com les fonts de la Mina, dels Frares, de la Salamandra o el conjunt monumental de Castellvell, a Olius.

Durant el trajecte es pot gaudir, a més, de bones vistes panoràmiques de Sant Bernat, Sant Just, Montserrat, el port del Comte i de la mateixa ciutat de Solsona.

Per a iniciar aquesta ruta cal partir de Solsona, de la plaça de Sant Roc, travessar la carretera C-26 de Bassella i prendre una pista que surt a la dreta del garatge Catalunya en direcció nord-oest i que baixa a la riera d'Almoneda. Es creua la riera per un petit pont de ciment i es continua aïgues amunt pel camí ample de l'esquerra.

Els punts d'interès són les masies del terme, la Font de la Fulla, l'aqüeducte, el Parc de la Mare de la Font, la Font de la Mina, la Font dels Frares, i la Casa dels Caputxins Vells, tot això a Solsona. A Olius tenim el Pallarès de Baix, el Masnou, la Font de la Salamandra, el turó del Calvari, el poblat ibèric prop de Castellvell, Castellvell, l'església de Sant Miquel de Castellvell, el Santuari de la Mare de Déu del Remeii l'antic camí romà.