puntExcursions > Barcelona > el Barcelonès > Pujada des del portell de Valldaura al cim del Tibidabo

EL BARCELONÈS

Pujada des del portell de Valldaura al cim del Tibidabo

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +360 m. / -360 m.
Inici / final Inici / final: Portell de Valldaura, Barcelona
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.44743231, 2.13552699

El Tibidabo, amb 512 m d'altitud, és el cim més alt de la serra de Collserola. La seva situació privilegiada permet veure una àmplia panoràmica de Barcelona, del seu entorn proper i de bona part de les comarques veïnes, i s'extén cap al nord fins a la serralada pirinenca.

Amb aquesta ruta s'hi arriba fent un itinerari carener des del portell de Valldaura passant pel coll de l'Erola.

Per completar l'excursió es pot entrar a la reserva de la Font Groga, un dels boscos d'alzinars amb roures més ben conservats de la serra i un dels indrets emblemàtics del Parc de Collserola.

L'itinerari comença a l'espai d'aparcament del portell de Valldaura, situat al km 7,5 de la carretera BV-1415 entre la barriada d'Horta de Barcelona i Cerdanyola del Vallès, just quan es fa el canvi de vessant, a la banda nord de la carretera. Cal creuar la carretera directament o, més segur, fent servir el pont per a vianants i bicicletes que salva la carretera pel damunt.

A partir d'aquí cal prendre la pista ampla tancada amb una cadena que se'n va en direcció oest i que, immediatament, gira al sud. Després d'aquest gir, a 100 m de l'inici, cal deixar la pista i prendre el camí que surt a mà dreta senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del sender de gran recorregut GR-92 i amb les marques blanques i grogues del sender de petit recorregut PR C-35, que se seguiran fins al coll de l'Erola.

Alguns dels punts d'interès de la ruta són Can Massó (sota el portell de Valldaura), el cim del Tibidabo, les vistes panoràmiques des del cim del Tibidabo, la torre de Collserola, el coll de l'Erola, el turó de Santa Maria, el turó del Maltall de la Magarola, el turó de Valldaura, tots ells a Barcelona, i la Reserva de la Font Groga, ja situada al terme municipal de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental).