puntExcursions > Barcelona > el Maresme > Pujada al cim del turó de Céllecs i al Rodó des del coll de Sant Bartomeu

EL MARESME

Pujada al cim del turó de Céllecs i al Rodó des del coll de Sant Bartomeu

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +135 m. / -135 m.
Inici / final Inici / final: Coll de Sant Bartomeu, Òrrius
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.56396866, 2.34336786

Al sud de la serra de Marina es conserven encara molts racons de gran bellesa natural i d'una espessa vegetació amb boscos de pins, alzines i roures. L'excursió en descobreix dos: l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes i el turó de Séllecs.

El punt de sortida és al coll de Sant Bartomeu (384 m), situat a la carretera BV-5106 que uneix Òrrius amb la Roca del Vallès. Per arribar a Òrrius des de Mataró cal prendre la carretera C-1415c en direcció a la Roca del Vallès i trencar a l'esquerra, després d'Argentona, per l'esmentada BV-5106.

Des del coll cal prendre una pista de terra en direcció sud que porta a l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes. A l'esplanada de l'ermita (km 0,16, 396 m) també es pot estacionar el cotxe. D'aquí surten diverses pistes forestals. Cal agafar-ne la més planera que es dirigeix cap a l'oest i que té una tanca de ferro.

Els punts d'interès de la ruta són el nucli d'Òrrius, la Serra de Marina, l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes, el turó del Castell i el turó de Séllecs, tots ells situats a Òrrius.