puntExcursions > Barcelona > el Garraf > Passejada pel pla de les Palmeres des del Mas de l'Artís

EL GARRAF

Passejada pel pla de les Palmeres des del Mas de l'Artís

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +195 m. / -195 m.
Inici / final Inici / final: Mas de l'Artís, Vilanova i la Geltrú (Barcelona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.26224876, 1.69640340
Interès Interès: Natura

Agradable passejada pel pla de les Palmeres, a la serra del Gat, que permet albirar magnífiques panoràmiques costaneres i muntanyenques del Garraf.

El punt de sortida inicial és el mas de l'Artís, al qual s'arriba seguint la carretera C-15 des de Vilanova i la Geltrú cap a Vilafranca del Penedès (abans del km 5). Passada una collada hi ha una desviació que porta a la urbanització de les Palmeres.

Aquest mateix trencall es perllonga cap avall per l'avinguda Canyelles, que se segueix fins al final, on es gira a mà dreta i es baixa per l'avinguda Andalusia.

Després d'un encreuament cal continuar pel carrer Lanjarón. Poc abans del final d'aquest carrer, en l'inici de l'últim tram de costa amunt, i després del carrer Jerez de la Frontera, a mà esquerra hi ha un camí sense pavimentar que porta al mas de l'Artís, on es pot deixar el cotxe.

A 270 m de la zona d'aparcament s'ha passat un encreuament. Cal retornar-hi i seguir per l'esquerra en direcció al pla de les Palmeres. El sender, senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del GR 92, segueix pel fondo de les Oliveres, on l'entorn està recobert de vegetació mediterrània, com heures i margallons.

Els punts d'interès són el Mas de l'Artís, el fondo de les Oliveres, el Pla de les Palmeres i la serra del Gat, al terme de Vilanova i la Geltrú.