Viatgeaddictes
puntExcursions > Barcelona > El Baix Llobregat > Del Papiol a l'ermita de la Salut

RUTES EL BAIX LLOBREGAT

Del Papiol a l'ermita de la Salut

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 55 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +310 m. / -310 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Font de les Escletxes, El Papiol

Excursió pels voltants del Papiol, dintre dels límits meridionals del Parc Natural de Collserola, que permet visitar els frondosos boscos que envolten l'ermita de la Salut, antigament coneguda com a Santa Eulàlia de Madrona, una interessant església amb elements preromànics.

Un altre aspecte a destacar és el curiós fenomen geològic de les Escletxes. Itinerari recomanat i senyalitzat pel Patronat del Parc.

Cal anar al Papiol amb tren o per la carretera C-1413a que va de Molins de Rei a Rubí (a Molins de Rei, s'accedeix des de Sant Feliu de Llobregat per la B-24 en direcció N).

També s'hi pot fer cap prenent l'autovia A-2 o l'autopista AP-2. Per trobar l'inici de la ruta, cal dirigir-se al barri de les Cases del Puig, al NE del Papiol, i, deixant el cementiri a l'esquerra, passar pel pla de les Escletxes, una bòbila i, després d'una desviació que per l'esquerra puja a la Salut, situar-se davant de la font de les Escletxes. Se surt en direcció sud-est (mirant la font, cap a la dreta).

Un cop tornats al punt d'inici de l'itinerari es poden visitar les curioses Escletxes i, en acabat, el bonic nucli antic del Papiol i el castell medieval, ben conservat i restaurat, que presideix la població.

Tots els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem a el Papiol: Castell del Papiol, Parc de Collserola, Les Escletxes, Ca n'Amigonet, Vistes de la vall de la Rierada, i Ermita de la Salut.