puntExcursions > Barcelona > el Baix Llobregat > Del coll del Puig Cendrós a Sant Salvador de les Espases pel pla del Fideuer

EL BAIX LLOBREGAT

Del coll del Puig Cendrós a Sant Salvador de les Espases pel pla del Fideuer

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 15 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +200 m. / -200 m.
Inici / final Inici / final: Pavelló municipal Salvador Boada, Olesa de Montserrat
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.55464030, 1.89101910
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

On actualment hi ha l'ermita de Sant Salvador de les Espases, al segle X hi havia un castell fronterer. El temple s'amaga entre muntanyes punxegudes (espases) i és un bon mirador del massís de Montserrat, que es es contempla altiu a ponent.

Cal cercar el punt de partida de la ruta des d'Olesa de Montserrat. Per arribar-hi des de Sant Feliu de Llobregat, cal agafar la B-24 cap al nord i, a l'alçada de Molins de Rei, trencar a la dreta per l'autovia A-2 fins a Abrera, on cal prendre la C-55 fins a Olesa de Montserrat.

Una vegada a Olesa, cal dirigir-se cap al pavelló municipal Salvador Boada, al barri de les Planes. Des d'allà surt una pista de terra cap al nord que s'haurà d'agafar. Si no es disposa d'un vehicle tot terreny o d'alta suspensió, seria prudent d'informar-se abans de l'estat de la pista.

Als 200 m, es troba la Creu de Beca, on cal girar a la dreta i, tot seguit, a l'esquerra. Es passa pel costat d'un dipòsit i després es continua pujant mentre es voreja el torrent de la Creu de Beca. Després de poc més de 2 km, es troba la font de la Roureda. Allà cal ignorar una desviació a l'esquerra enmig d'un revolt i seguir tot recte. 1 km més endavant, s'arriba al replà del petit coll del Puig Cendrós (km 3,3), on hi ha un espai d'aparcament per deixar el vehicle. Des d'aquest punt, hi ha una bona vista sobre Montserrat, les roques de l'Afrau i Sant Salvador.

Aquesta ruta transcorre per la Creu de Beca, la font de la Roureda, el Mirador, el pla del Fideuer, el coll de Bram i finalment Sant Salvador de les Espases, tots ells punts situats a Olesa de Montserrat.