puntExcursions > Barcelona > l' Osona > De Tavèrnoles a la Damunt i Sant Jordi de Puigseslloses

L' OSONA

De Tavèrnoles a la Damunt i Sant Jordi de Puigseslloses

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 35 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +150 m. / -150 m
Inici / final Inici / final: Església de Sant Esteve, Tavèrnoles
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.95187462, 2.32626855
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

La ruta proposada és una passejada que parteix del petit i tranquil poble de Tavèrnoles en direcció a la més poblada plana de Vic i ascendeix al turó de Puigseslloses, una petita elevació i bon mirador on hi ha un dolmen i una ermita que és un tradicional destí d'excursions dels habitants de les contrades més properes.

Es passa també pel que van ser entorns habituals d'inspiració del poeta Jacint Verdaguer.

A Tavèrnoles s'arriba des de Vic, a 10 km, prenent la carretera C-153 en direcció a Roda de Ter. Més endavant cal prendre una desviació a la dreta en direcció a Tavèrnoles i al Parador Nacional de Vic (la BV-5213) per, 3 km i escaig més endavant, seguir novament a la dreta i entrar ja a la població agafant el carrer Montseny fins al final (al llarg del qual es pot trobar aparcament). La ruta s'inicia davant l'església romànica de Sant Esteve (s. XI), on també hi ha l'Ajuntament i les oficines del Consorci de Promoció Turística de la Vall de Sau-Collsacabra.

Els punts d'interès de la ruta els trobem a Folgueroles (Serrabou, ermita de la Damunt, dolmen de Puigseslloses, i l'ermita de Sant Jordi de Puigseslloses) i Tavèrnoles (el Banús, Mas del Joglar, i l'església de Sant Esteve de Tavèrnoles).