Viatgeaddictes
puntExcursions > Barcelona > El Maresme > De Sant Andreu del Far al Corredor per can Ferrerons i can Miloca

RUTES EL MARESME

De Sant Andreu del Far al Corredor per can Ferrerons i can Miloca

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +120 m. / -120 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Església de Sant Andreu del Far

Tranquil·la i plàcida excursió per un dels indrets més assequibles i, alhora, més harmoniosament conservats del Parc Natural del Montnegre i el Corredor, on l'exuberància de la vegetació mediterrània troba l'ocasió de manifestar-se sense impediments.

L'aproximació al punt de sortida es fa des del poble d'Argentona (al peu de la carretera C-1415c, per la qual s'hi accedeix des de Mataró en direcció a la Roca del Vallès), on cal cercar i seguir el trencall de la carretera B-510 en direcció a Llinars. Es passa Dosrius i es continua per la B-510 tot deixant a l'esquerra un trencall a Cardedeu (la carretera BV-5103) fins a arribar al coll de can Bordoi.

També s'hi arriba en direcció contrària, des de Llinars. Allà neix una carretera amb un marge per a caminants que mena a l'església de Sant Andreu del Far, a 3,2 km, que és el lloc on es pot deixar el vehicle. Al seu costat, hi ha un mas que ha estat reconvertit en restaurant. L'itinerari a peu s'inicia prenent la mateixa pista d'arribada en direcció al santuari del Corredor. Una altra possibilitat, més completa, és deixar el cotxe a can Bordoi, iniciant la ruta des d'allí.

Els punts d'interès de la ruta proposada es troben al terme municipal de Dosrius: el Parc Natural del Montnegre i el Corredor, l'església de Sant Andreu del Far, Can Ferrerons, Can Miloca, i l'alzinar de Can Ferrerons.