puntExcursions > Barcelona > el Maresme > De Sant Andreu del Far al Corredor per can Ferrerons i can Miloca

EL MARESME

De Sant Andreu del Far al Corredor per can Ferrerons i can Miloca

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +296 m. / -296 m.
Inici / final Inici / final: Església de Sant Andreu del Far, Dosrius
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.62395117, 2.43554035
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

Aquesta és una tranquil·la i plàcida excursió per un dels indrets més assequibles i, alhora, més harmoniosament conservats del Parc del Montnegre i el Corredor, on l'exuberància de la vegetació mediterrània troba l'ocasió de manifestar-se sense impediments.

S'ha d'arribar al punt de sortida de la ruta pel coll de Can Bordoi, situat en el km 7,8 de la carretera B-510 entre Llinars del Vallès i la carretera C-1415c, provinent d'Argentona, població situada al costat de Mataró i de la sortida 1 de l'autopista C-60.

Ja al coll esmentat, s'agafa cap al nord-est la pista asfaltada, amb un marge per als caminants, que condueix cap a Sant Andreu del Far (3,2 km), el punt d'inici d'aquesta excursió.

Església de Sant Andreu del Far

Iniciem la ruta a peu des de Sant Andreu del Far, on es deixa estacionat el vehicle. Al seu costat hi ha un mas que ha estat reconvertit en restaurant.

L'itinerari a peu s'inicia prenent la mateixa pista d'arribada en direcció al santuari del Corredor, cap a llevant, tot deixant l'església del Far i el mas a la dreta.

Després d'uns 9 minuts caminant se surt a un magnífic alzinar. Es troba una bifurcació, però l'itinerari segueix el camí principal.

Després d'1 minut hi ha una desviació a la dreta que davalla cap a Canyamars, però que no s'ha de prendre. En acabar-se l'alzinar, l'itinerari es dirigeix cap a uns camps conreats.

Al cap de 600 metres, en un trencall senyalitzat, es deixa la pista i s'agafa una desviació a l'esquerra que ressegueix un camp de conreu. Poc després de 20 minuts es deixa una desviació que se'n va cap a la dreta.

El camí s'endinsa pel bosc i empitjora, es passa el torrent d'Arenes, es deixa algun trencall secundari i se segueix el camí preeminent. Després d'un giravolt, es divisa can Ferrerons, al costat del qual hi ha una alzina gegantina, esplendorosa.

Des d'aquí cal continuar camí enllà, es deixa la masia a la dreta, es gira en direcció contrària, es deixa un trencall a l'esquerra i se surt en una pista ampla (km 2,61 de la ruta), on es gira a la dreta, cap al sud-est.

Al cap de 3,68 km de l'inici de la ruta es passa pel costat de can Miloca. Cal continuar pel mateix camí fins a sortir a la pista que va del Far al Corredor (4,32 km). Es gira a l'esquerra, en direcció al Corredor.

Arribem al Santuari del Corredor després de 6,70 km de camí. Després de visitar el conjunt del santuari (hi ha un restaurant allotjat a la casa adjunta) es pot pujar en pocs minuts al cim del Corrredor, de 657 metres d'alçada.

Des d'aquest punt es retorna a Sant Andreu del Far, el punt de sortida, seguint la pista principal (11,72 km).