puntExcursions > Barcelona > el Baix Llobregat > De Molins de Rei a Castellciuró i Sant Bartomeu de la Quadra per la Rierada

EL BAIX LLOBREGAT

De Molins de Rei a Castellciuró i Sant Bartomeu de la Quadra per la Rierada

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +300 m. / -300 m.
Inici / final Inici / final: Estació RENFE, Molins de Rei
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.40991040, 2.02071220
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment

La Rierada, i la riera de Vallvidrera en general, mantenen l'entorn natural de ribera en millor estat de conservació de tot el Parc Natural de Collserola amb una frondosa vegetació, boscos d'alzines, pins gegantins i roures.

L'itinerari permet contemplar típiques masies de la contrada i passa per indrets singulars com Castellciuró i Sant Bartomeu de la Quadra. També és possible fer-lo en bicicleta tot terreny.

Cal situar-se a l'estació de tren (RENFE) de Molins de Rei (des de Sant Feliu de Llobregat, s'hi arriba prenent la B-24 cap al nord). Se surt en direcció al centre de la vila pel carrer d'Àngel Guimerà. Es gira a l'esquerra pel carrer Roger de Llúria i després pel de Jaume Balmes. Se segueix per la dreta, es passa per sobre de la via del tren i, després de la plaça de Mercè Rodoreda, cal enfilar-se pel carrer de Mestre Blanc cap als afores de la població. Sempre en direcció est, es continua pujant pel carrer del Camí Vell de Santa Creu d'Olorda i, finalment, es pren la pista asfaltada que puja a Castellciuró.

Alguns dels punts d'interès d'aquesta ruta, tots ells situats al terme municipal de Molins de Rei, són el castell de Castellciuró, la font i bassa dels Calvets, la Rierada, la Riera de Vallvidrera, Sant Bartomeu de la Quadra i el Parc Natural de la Serra de Collserola.