puntExcursions > Barcelona > el Baix Llobregat > De la Mare de Déu de Bruguers al castell d'Eramprunyà a peu

EL BAIX LLOBREGAT

De la Mare de Déu de Bruguers al castell d'Eramprunyà a peu

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Temps efectiu Temps efectiu: 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +160 m. / -160 m.
Inici / final Inici / final: Barri de Bruguers, Gavà
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.31461740, 1.96156997
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

El castell d'Eramprunyà s'alça sobre els darrers contraforts septentrionals del massís del Garraf abans que aquest declini sobre la vall i el delta del Llobregat. El seu entorn forma una espècie d'illa natural envoltada d'una zona industrial i urbanitzada. La pujada al castell sorprèn per la bellesa dels paratges i les imponents restes que coronen la ruta.

El punt de partida és a Bruguers, un barri de Gavà que es troba a 3,5 km del nucli urbà. Per arribar-hi, s'ha d'agafar la carretera BV-2041 que va de Gavà a Begues. Des de Sant Feliu de Llobregat, s'hi pot accedir prenent la BV-2001 fins a Cornellà i allí la C-245 cap a Sant Boi, Viladecans i Gavà.

El vehicle es pot aparcar al costat d'un restaurant que hi ha a mà dreta del km 4,7 de la carretera o bé a l'aparcament de l'altre costat, sota l'ermita romànica de la Mare de Déu de Bruguers (compte amb la maniobra de gir).

Se surt de l'esplanada que hi ha davant l'ermita pel sender de gran recorregut GR 92, senyalitzat amb marques blanques i vermelles, que comença entre dos blocs de gres vermell situats al sud del replà, a la dreta mirant l'ermita. Es remunta cap al sud-oest la falda del penya-segat que hostatja el castell.

Els punts d'interès, tots ells al terme municipal de Gavà, d'aquesta ruta són Bruguers, l'ermita de la Mare de Déu de Bruguers, la Roca Foradada, el castell d'Eramprunyà i l'ermita de Sant Miquel del Sitjar.