puntExcursions > Barcelona > el Barcelonès > De la Font de l'Alzina al poblat laietà del puig Castellar

EL BARCELONÈS

De la Font de l'Alzina al poblat laietà del puig Castellar

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +250 m. / -250 m.
Inici / final Inici / final: Font de l'Alzina, Santa Coloma de Gramenet
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.46518735, 2.19650122

Aquest itinerari corona el puig Castellar per mostrar les restes del poblat prehistòric que hi visqué, vestigi dels laietans, el poble iber preromà que va habitar el Barcelonès, així com el seu aspecte geogràfic de mirador del pla de Barcelona.

El punt inicial de l'itinerari és a Santa Coloma de Gramenet, on cal cercar i seguir la carretera de la Roca BV-5001 o avinguda de Francesc Macià.

En arribar a l'avinguda d'Anselm de Riu, s'ha de girar a la dreta. Després de 50 m es veu un pi solitari que fa d'indicador per virar cap a l'esquerra, per la carretera de la font de l'Alzina. Aquest tram de trajecte és el mateix que segueix el servei d'autobús B 20. Després se segueix pel camí de la Font de l'Alzina, que ja no està pavimentat.

En arribar a la font de l'Alzina, que alberga una petita àrea de pícnic, es deixa el vehicle a la zona de pàrquing, abans de la cadena, i s'inicia la caminada.

Els punts d'interès els trobem a Santa Coloma de Gramenet: la Torre Balldovina, la font de l'Alzina, el puig Castellar, i el poblat ibèric (carrers, parets i panoràmica sobre el Barcelonès).