puntExcursions > Barcelona > el Berguedà > Camí dels Bons Homes. Etapa 2: de Gósol a Bagà

EL BERGUEDÀ

Camí dels Bons Homes. Etapa 2: de Gósol a Bagà

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Temps efectiu Temps efectiu: 6 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +610 m. / -1.110 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Pl. Major (Gósol) / Pl. Catalunya (Bagà)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.23717241, 1.66025955
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport
Tipologia Tipologia: Grans ascensions i travesses a peu

Aquesta segona etapa és una de les quatre en que s'ha dividit l'itinerari del Camí dels Bons Homes proposat aquí, essent la continuació de l'Etapa 1: de Berga a Gósol i la que antecedeix a l'Etapa 3: de Bagà a Bellver de Cerdanya.

Tot i que aquesta etapa és la més curta de les quatre, acumula, atenció, uns 1.110 m de baixada, i es pot escurçar amb el suport d'un vehicle al coll de la Bena, on arriba una pista asfaltada des de Gisclareny i Bagà, o bé més avall, en el punt de confluència de l'itinerari amb la carretera de Bagà a Gisclareny (km 21,40), ja que, des d'aquest punt fins al final, l'itinerari discorre per terreny asfaltat.

Aquesta etapa s'inicia a la població de Gósol, situada a 1.428 metres d'alçada. Es parteix de la seva plaça Major pel carrer Picasso, s'accedeix per l'esquerra a la plaça del Dr. Pere Pons i, pel carrer Cerdanya, se surt de la població en direcció a Bagà, cap al nord-oest. Es continua per una pista de terra i, de seguida, es trenca a la dreta per un sender que s'endinsa pel serrat de la Muga.

El final d'etapa és la Plaça de Catalunya de Bagà, situada a una alçada de 787 metres.

En aquesta etapa els punts d'interès els trobem a les poblacions de Gósol, Gisclareny i Bagà.