puntExcursions > Barcelona > el Garraf > Ascensió a la creu de Sant Isidre des de Vallcarca

EL GARRAF

Ascensió a la creu de Sant Isidre des de Vallcarca

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +480 m. / -480 m.
Inici / final Inici / final: Aparcament cala Vallcarca, Sitges
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.24021926, 1.86205111
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura

Ascensió, entre boscos i camps de conreu, al puig d'en Boronet, on s'alça la creu de Sant Isidre, que permet albirar extenses i esplèndides vistes de la costa mediterrània i del Parc Natural del Garraf.

Excursió a peu des de Vallcarca, on s'inicia la ruta. Vallcarca està situada al municipi de Sitges i s'hi arriba per la carretera C-31 (al km 168,5), que ressegueix les costes del Garraf.

A l'alçada de Vallcarca, a peu de carretera, es troba la fàbrica de ciment Uniland. S'ha d'anar a la fàbrica pel pas subterrani que travessa la via del tren. Es pot deixar el vehicle a la zona d'aparcament de la fàbrica.

Es comença la ruta des de la zona d'aparcament pujant per la carretera que va en direcció a unes cases velles que es veuen davant de la cimentera. La carretera ja està senyalitzada amb les marques blanques i vermelles del GR 92, que s'anirà seguint durant un bon tram de la ruta.

Els punts d'interès d'aquesta ruta són el Parc Natural del Garraf, Vallcarca, l'ermita de la Trinitat, el mirador del Garraf, la penya del Llamp i el cim de Sant Isidre.

Una variant més difícil i llarga d'aquesta ruta seria la que té el seu inici i final a la mateixa població de Sitges: De Sitges a la creu de Sant Isidre i la Trinitat (12,14 km / 3 hores 15 minuts / 450 metres de desnivell).