puntExcursions > Barcelona > el Berguedà > A peu pels camins de la Portella: de Pedret a Sant Miquel de les Canals i Corrúbies

EL BERGUEDÀ

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +720 m. / -720 m.
Inici / final Inici / final: Pont de Pedret, Berga
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.10625770, 1.87997988
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

El pont romànic i l'antiga església de Sant Quirze de Pedret estan situats en un entorn natural privilegiat de muntanyes, valls i extensos i frondosos boscos. El trajecte permet conèixer també l'església romànica de Sant Miquel de les Canals.

Des del mirador del Pla s'albira, a més, una extensa vista panoràmica de la serra d'Ensija, els rasos de Peguera, Queralt, Sant Salvador, la vall de la Portella i la plana del baix Berguedà i del Bages fins a Montserrat.

Es contemplen també diversos masos -com l'antigament majestuós, i avui enrunat, de Corrúbies- que testimonien el secular aprofitament agropecuari d'aquestes muntanyes.

L'excursió comença al pont de Pedret, al qual s'hi pot accedir en cotxe per una pista asfaltada que, des de Berga i en direcció est, passa per l'IES Guillem de Berguedà (indicacions). Es creua el riu Llobregat pel pont i se segueix per un sender -esglaonat al principi i senyalitzat amb marques de pintura groga que se seguiran durant tot l'itinerari- que puja a l'esquerra (nord, nord-est; pal indicador) de la pista fins a Sant Quirze de Pedret.

Els punts d'interès de la ruta els trobem als termes municipals de Cercs (església de Sant Quirze de Pedret, antic molí de Pedret, Pla de Santaeugènia, font dels Rucs, font de Bossoms, mirador del Pla, restes de la Covil, font Bona o de la Covil, vall de Guimbàs i Pont de Pedret), Vilada (vistes panoràmiques i l'església de Sant Miquel de les Canals), i Quar (Cal Mascaró i Mas de Corrúbies).