Viatgeaddictes
puntExcursions > Barcelona > El Vallès Oriental > A peu des de Santa Fe de Montseny a l'Empedrat de Morou

RUTES EL VALLÈS ORIENTAL

A peu des de Santa Fe de Montseny a l'Empedrat de Morou

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana - baixa
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 30 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +171 m. / -171 m.
Inici / final ruta Inici / final ruta: Can Casades (carretera BV-5114, km 21)
Interès Interès: Natura

Aquesta interessant ruta senyalitzada recorre un sector d'agradable bellesa i frondositat del Parc Natural del Montseny, situat a l'indret de Santa Fe i declarat Reserva Mundial de la Biosfera. Es travessa el pla de Mulladius, es puja fins a l'Empedrat de Morou i més tard es torna resseguint el vessant septentrional de l'embassament de Santa Fe.

Per arribar a Santa Fe de Montseny, es pren la carretera BV-5114 en direcció nord des de Sant Celoni (on s'accedeix per l'autopista AP-7, sortida 11). També hi ha un servei d'autocars des de l'estació de tren (RENFE Rodalies). Es passa per Campins i, un cop a dalt, cal situar-se a can Casades, al peu de la carretera BV-5114 (km 21), just després de passar l'accés a l'ermita i l'hotel de Santa Fe de Montseny.

Abans d'iniciar la ruta des de Can Casades podeu admirar al nord-oest les esveltes siluetes de les Agudes, cim del Montseny de 1.706 m d'altitud.

Des de l'aparcament de Can Casades iniciem la ruta resseguint la carretera uns metres i girant cap al nord pel camí que baixa fins a una fonda restaurant, on es troba una indicació per tombar a l'esquerra (per la dreta s'aniria a l'ermita de Santa Fe).

Al cap de 0,27 km es travessa la riera de Santa Fe i se segueix pel camí ample de lleu pendent que ve de can Lleonart, masia transformada en equipament pedagògic i escola de natura.

Embassament de Santa Fe de Montseny a la tardor (© Mireia Écija)

Uns 0,19 km més enllà es troba la Casa Partida. En aquest punt, entre la Casa Partida i can Lleonart, la ruta es desvia a la dreta fent un angle de gairebé 90 graus i es dirigeix cap al pla de Mulladius o de Ginebrons, on s'arriba al km 1,27. El pla es troba cobert per una frondosa i magnífica fageda.

Uns 300 metres més endavant, el camí tomba a la dreta per resseguir els vessants occidentals del turó de Morou i després començar a davallar.

Al cap de 2,51 km des de l'inici el camí gira cap al sud-oest i s'arriba a l'Empedrat de Morou, des d'on s'obté una panoràmica extraordinària de les valls nord-orientals del massís. Se segueix descendint fins que se surt a un camí més ample (km 2,79), que s'agafa a l'esquerra. Uns 250 metres més avall, l'itinerari tomba a ponent.

En el km 3,31 de la ruta es deixa una pista a l'esquerra i, passats 200 metres, es desemboca a una ampla pista que s'agafa a la dreta. Es continua la ruta pel costat de can Baladrell i can Figueroles (fàcilment visibles des del camí).

Uns 4,58 km des de l'inici arribem a l'embassament de Santa Fe: se'n recorre el vessant nord cap a ponent (nord-oest), s'accedeix a l'estanyol petit (km 5,25), es retroba el camí que duu a can Lleonart (km 5,55) i es desfà el camí fins arribar a can Casades, el punt d'inici i final d'aquesta ruta.

Acabada l'excursió, es recomana visitar el Centre d'Informació del Parc Natural de Can Casades, situat en el mateix punt d'inici i final de la ruta. Aquest centre ocupa una antiga casa d'estiueig del principis del s. XX i en ell s'hi pot obtenir informació general dels serveis i equipaments del parc natural, adquirir publicacions sobre el massís, veure audiovisuals multimèdia sobre el Montseny o bé aixoplugar-se en cas de pluja.