puntExcursions > Principat d'Andorra > Camí a peu de Juberri a la Rabassa pel GRP

EL PRINCIPAT D'ANDORRA

Camí a peu de Juberri a la Rabassa pel GRP

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana - alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +700 m. / -700 m.
Inici / final Inici / final: Juberri, Sant Julià de Lòria
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.43754650, 1.49197880

L'itinerari a peu de Juberri a la Rabassa ens ofereix unes vistes impressionants sobre la vall de Sant Julià de Lòria. Aquesta ruta surt del poble de Juberri (parròquia de Sant Julià de Lòria) i correspon a un tram del GRP (Gran Recorregut País) que fa tota la volta a Andorra.

Per arribar al punt de sortida des de Sant Julià de Lòria, agafem la carretera de la Rabassa (CS-130) davant de la plaça Laurèdia en direcció a Juberri. A la sortida del poble (km 5, GPS: 42° 26' 24", 1° 29' 33"), agafem el carrer del Bosc, per on transita el GRP, i el seguim fins al punt d'arribada d'aquest recorregut.

El recorregut segueix un corriol que s’enfila dins del bosc, passa sobre el planell de Comabella i remunta per un pendent força exigent fins a l’encreuament del camí de Sant Cristòfol. El travessem i seguim l’ascens per l’anomenada costa de Bescaran.

Remuntem pel bosc seguint la vall del riu Runer, frontera natural d’Andorra, alternant fortes pujades amb petits descansos. En arribar en aquest punt, el sender dibuixa un gir a l’esquerra en direcció nord-est vers la collada Fosca.

El pendent se suavitza lleugerament i passem un parell de clarianes entre el bosc fins que arribem a la pista forestal que ens portaria a la font del Traginers.

Travessem la pista i reprenem el GRP uns metres més endavant. Per un suau pendent i una curta baixada, ens acostem a Conangle, on trobem la zona d’activitats de muntanya de Naturlandia, excel·lent lloc d’esbarjo per a tots els públics.

La millor opció per a la tornada és el retorn pel mateix itinerari, tot i que es pot preveure una combinació de vehicles des del camp de neu de la Rabassa-Naturlàndia.