Viatgeaddictes

NAMÍBIA / BOTSWANA / ZIMBABWE

Diari d'un viatge a Namíbia, Botswana i Zimbabwe

Data Data viatge: 2016. Publicat el 26/11/2016

Aquest és el relat i diari d'un viatge de quatre viatgers durant 23 dies per Namíbia, Botswana i Zimbabwe, amb un trajecte en vehicle 4x4 que té inici a la ciutat de Windhoek, la capital de Namíbia, i final a la ciutat zimbabuesa de Victoria Falls. Finalment, també s'inclou la descripció d'una breu escala, en el viatge de tornada a casa, a l'emirat de Dubai (Emirats Àrabs Units).

Nota

Avisem de que la informació reflectida en la descripció de cadascuna de les guies o relats, sobretot la referida a horaris, preus, visats, adreces d'e-mail o pàgines web, pot haver variat des del moment en que es va recollir la informació publicada (veure data en la capçalera del relat).

Viatgeaddictes.com no ens responsabilitzem dels possibles perjudicis que pugui causar la informació aquí continguda, així com de les opinions expressades pels col·laboradors, ni aquestes són necessàriament compartides per nosaltres.

Per altra banda us animem a que, si utilitzeu la informació aquí continguda, tingueu l'amabilitat d'enviar-nos un e-mail amb les vostres impressions, sobre si us ha resultat útil o no, informació errònia o actualitzada, etc. Tant nosaltres com els nostres col·laboradors esperem com única compensació al nostre treball que perdeu un minut i ens digueu alguna cosa que ens permeti conèixer si el nostre esforç mereix la pena.

Gràcies per visitar Viatgeaddictes.com

Del 19 d'agost al 10 de setembre de 2016 (23 dies).

Namíbia, Botswana i Zimbabwe

Dia 1: Barcelona - Frankfurt - ...
Dia 2: ... - Windhoek (Namíbia)
Dia 3: Windhoek - Bagatelle
Dia 4: Bagatelle - Sossusvlei
Dia 5: Sossusvlei - Dead Vlei - Sossusvlei
Dia 6: Sossusvlei - Walvis Bay - Swakopmund
Dia 7: Swakopmund - Desert de Swakopmund - Swakopmund
Dia 8: Swakopmund - Walvis Bay - Swakopmund - Cape Cross
Dia 9: Cape Cross - Uis - muntanyes Brandberg
Dia 10: Muntanyes Brandberg - Khorixas - Twyfelfontein - Palmwag
Dia 11: Palmwag - Hoada
Dia 12: Hoada - Kamanjab - Outjo - Parc Nacional d'Etosha
Dia 13: Parc Nacional d'Etosha
Dia 14: Parc Nacional d'Etosha - Namutoni - Mushara Outpost
Dia 15: Mushara Outpost - Grootfontein - Rundu - n'Kwazi
Dia 16: n'Kwazi - Divundu
Dia 17: Divundu - Kwando
Dia 18: Kwando - Kasane (Botswana)
Dia 19: Kasane - riu Chove - Kasane
Dia 20: Kasane - Victoria Falls (Zimbabwe)
Dia 21: Victoria Falls
Dia 22: Victoria Falls - ...
Dia 23: ... - Dubai (Emirats Àrabs) - Barcelona

DIARI DE VIATGE A NAMÍBIA, BOTSWANA I ZIMBABWE

Dies 1-2: Barcelona - Frankfurt - WINDHOEK (Namíbia)

En el primer dia d'aquest viatge a Namíbia sortim de l'aeroport de Barcelona/El Prat en un vol de Lufthansa i aterrem a l'aeroport alemany de Frankfurt sobre les 4 de la tarda.

Després d'una breu escala agafem un vol de la companyia Condor que ens porta fins a l'aeroport internacional de Windhoek, la capital namibiana, on aterrem a les 5:30 de la matinada del dia següent.

En el moment de la nostra arribada, a les 5:30 de la matinada, feia un fred que pela, només 13 graus. En l'aeroport internacional Hosea Kutako de Windhoek ni finger ni autobús: a peu per la pista des de l'avió, fent cua per entrar dins la terminal, gelats de fred.

El taxi ens ha dut des de l'aeroport a l'oficina de la companyia de lloguer de cotxes, on ens han donat un trasto enorme, un Toyota Land Cruiser 4x4.

A les 9 del matí ja estem a la Rivendell Guesthouse, situat al centre de Windhoek, i la temperatura al carrer ja és de quasi 30 graus!.

Sopem al Joe's Beer House, un lloc molt curiós i recomanable, evidentment ple de guiris com nosaltres. Val la pena anar-hi, malgrat que el menjar és normalet.

WINDHOEK - BAGATELLE

Hem esmorzat a les 7:15 del matí. Es una hora normal aquí, els horaris van d'una altra manera. L'esmorzar al Rivendell Guesthouse ha estat bé.

Ahir vam fer una volta per la Windhoek, la capital de Namíbia, però no hi ha massa a destacar. Es una ciutat lletja, sense cap interès.

A les 9:00 hem agafat la carretera B1 cap al nostre allotjament d'avui, el lodge Bagatelle, passant per la població de Rehoboth, en una ruta de 260 km cap al sud des de la capital.

Girafes de camí a Bagatelle

Fins a Mariental la carretera és asfaltada i monòtona: una recta interminable amb un parell de corbes que deuen posar per fer bonic. Però un cop agafada la carretera no asfaltada cap a Bagatelle hem vist girafes. Hem parat el cotxe de cop per a fer fotos i emocionar-nos.

Cap a les 12:30 del migdia hem arribat al lodge Bagatelle Kalahari Game Ranch, un lloc espectacular al mig del desert i situat en la zona de Hardap.

Hem dinat i a les 14:30 hem fet una excursió amb una mena de bus descapotable a veure òrix, nyus, antílops i altres bèsties. El paisatge es tal com hom espera d'Africa.

A les 6 de la tarda ens han dut a un lloc al mig de l'estepa on ens han servit begudes (gin tònics) i hem vist la posta del sol. Després de fer les fotos de rigor hem anat a sopar, a les 19 h, ja negra nit.

Però abans hem fet una passejada per a veure els milions i milions d'estels que tenim al damunt, i que no veiem mai en la nostra vida quotidiana.

El sopar al lodge és boníssim: òrix a la brasa amb una salsa una mica picant.

BAGATELLE - SOSSUSVLEI

A les 7 ja estàvem esmorzant, una truita farcida de bacó, fruita, torrades i cafè.

A les 8, el Saïm, que és el nostre guia, ens porta a fer una excursió a peu per l'estepa per a conèixer els boiximans o bushmen. Feia bastant fred. Tres d'ells ens han saludat parlant el seu idioma, una llengua molt curiosa, plena de clics i clecs que fan amb la llengua.

Ens mostren com sobreviuen, com cacen estruços, com guarden l'aigua dins d'ous d'estruç o com fan xuxes amb una mena de goma que treuen d'un arbust. Al final arribem a un àrea on hi havia tres cabanes petites i una família al voltant del foc. L'avi explica alguna cosa més i aprofiten per vendre collarets i polseres. En comprem tres.

Al cap i a la fi tot es una mica de comèdia, però al mateix temps ens permet fer fotos sense tenir la sensació d'envair la seva intimitat.

Cap a les 11 del matí agafem la carretera cap a Sossusvlei, en un trajecte de més de 350 km cap a l'oest. Uns kilòmetres després de la ciutat de Mariental la carretera ja no és asfaltada, però és prou bona per anar a quasi 100 km per hora sense massa problema.

A les 5 de la tarda passades arribem al Sossus Oasis, on muntem les tendes damunt del cotxe per primer cop. Fa vent, però no massa fred. El paisatge és desolador, però preciós. Veiem milions d'estrelles al cel.

SOSSUSVLEI - DEAD VLEI - SOSSUSVLEI

Sossusvlei

Hem dormit per primer cop en aquest viatge a la tenda damunt del cotxe. Es més còmode del que em pensava, però tota la nit ha bufat un vent infernal que ho bellugava tot.

A les 5 del matí ens hem llevat per estar a la recepció del Sossusvlei Lodge, on ens recullen per anar cap al Dead Vlei. Ens ha ofert cafè i pastes.

El camí al Dead Vlei està asfaltat uns 40 km o més. Anem amb una mena de bus petit, descobert pels costats. El vent segueix bufant sense pietat i aixeca molta pols. Però això no evita que quedem impressionats per la bellesa i la immensitat del desert del Namib.

Fem varies parades pel camí i el guia troba i ens mostra la Dancing White Lady, una aranya blanca verinosa que s'amaga sota la sorra. El guia, que es diu Gabriel, l'agafa sense problema perquè està adormida.

Arribem al pàrquing del Dead Vlei cap a les 8 del matí, aproximadament, i hem començat a caminar duna amunt. Un cop a dalt hem baixat pel dret, esquiant per la sorra, fins arribar al Dead Vlei, un llac sec amb arbres morts. Una imatge d'una bellesa immensa i desoladora.

Esmorzem a sota d'una acàcia, a taula, amb el que el Gabriel ens ha portat: embotits, pa, mantega i melmelada, sucs, iogurt, cereals i cafè. Un esmorzar excel·lent que compartim amb uns holandesos.

Tornem al lodge Sossus Oasis cap a les 12 del migdia. Dinem al restaurant del càmping veí i ens dutxem a l'aire lliure, sota un paisatge esplèndid.

SOSSUSVLEI - WALVIS BAY - SWAKOPMUND

A les set del matí ens hem llevat després d'una nit un altre cop ventosa. Però hem dormit bé.

Hem plegat les tendes, no sense una certa dificultat, i tornat a prendre la C-19 i després la C-14 cap a Walvis Bay, en un trajecte d'un 380 km. Avui fem una quilometrada.

El nostre vehicle durant aquest viatge

La carretera segueix sense estar asfaltada, però podem anar a una mica més de 100 km per hora, aixecant molta pols i molant mogollón.

El paisatge segueix sent desolador i impressionant. Hem parat un parell de cops a fer fotos.

A Solitaire hem parat a esmorzar un Strudel boníssim, en una mena de lloc amb botiga, lodge, forn de pa, bar i restaurant al mig del no res. I quan dic no res, és literalment no res. El nom de Solitaire li escau perfectament.

Hem arribat a Walvis Bay i dinat Schnitzels al Lemon. I després hem anat a veure la colònia de flamencs de la badia.

En la badia de Walbis Bay hi ha també unes salines enormes, amb camions que carreguen sal.

Cap a les 6 de la tarda hem arribat a Swakopmund, situat uns 42 km al nord de Walvis Bay, i sopat en un restaurant portuguès. El lodge on dormim avui, l'Amanpuri Travellers Lodge, no és massa bo.

SWAKOPMUND - DESERT DE SWAKOPMUND - SWAKOPMUND

Avui hem fet una classe/excursió pel desert. Uns guies de la companyia Living Desert Adventures ens ha dut desert endins, en uns jeeps preparats, per a buscar animalets, com per exemple geckos, escorpins, camaleons, escarabats, aranyes i serps. El millor de cada casa.

Primer hem après a distingir les petjades de cada bèstia. Llavors, un cop localitzats, a treure'ls de dins la sorra on dormen, ja que quasi tots ells són animals nocturns. S'amaguen sota la sorra per a evitar el calor i la deshidratació del dia.

La serp Bitis peringueyi és petita, però resulta que la seva mossegada fa tan mal que voldries morir-te.

Un cop estudiats tots els bitxos (la veritat és que els guies ens ho han explicat molt bé i se'ls notava passió pel tema) hem fet un volt pel desert, duna amunt i duna avall.

El desert de Swakopmund és groc, a diferència del de Sossus que era de color acarbassat.

Per la tarda passejada de botigues a Swakopmund i sopar al restaurant Jetty Bridge, situat al final d'una passarel·la de fusta que s'endinsa a l'oceà Atlàntic.

SWAKOPMUND - NAVEGACIÓ PER WALVIS BAY - SWAKOPMUND - CAPE CROSS

Esmorzem a les set del matí en punt perquè a les 8:30 hem d'agafar un vaixell per anar a veure dofins a Walvis Bay. El vaixell és un fora borda no massa gran, però bastant potent.

El condueix una noia blanca rossa i molt pigada, nascuda a Windhoek. Es alemanya de quarta generació vivint a Namíbia i es diu Crystal.

Pelicà navegant a Walvis Bay

Trobem foques molt aviat i uns pelicans enormes. Tots pugen al vaixell a buscar peix, ja saben què han de fer. Els dofins costen una mica més, però també els trobem. Juguen amb la barca i fan salts com tothom sap que fan els dofins.

Després naveguem fins el final d'una península on hi ha milers de morses cridant i aparellant-se. La pudor és increïble.

Al final la Crystal ens ofereix cava i un pica pica bastant bo. I ostres. Ja no dinarem.

Al migdia anem amb el nostre vehicle fins a Cape Cross, situat uns 130 km al nord de Swakopmund.

A Cape Cross hi ha un altre assentament amb milions de morses. I la pudor dels seus excrements aquí ja és del tot indescriptible.

Anem al lodge,el Cape Cross Lodge, que és molt bufó, i passegem per la inacabable platja sota la boira baixa.

Ara som a la habitaci del lodge, esperant l'hora de sopar, a les 7:30 de la tarda.

facebooktwitterYoutube
RentalCars

COMUNITAT

2001-2017 © Viatgeaddictes.com [ Suanda, Yolanda & Toni ]. Tots els drets reservats
icona Viatgeaddictes
2001-2017 © Viatgeaddictes.com
Aquest web utilitza galetes per a millorar l'experiència de navegació dels seus usuaris. Si continues navegant considerem que acceptes el seu ús.Més informació