puntExcursions > Tarragona > el Priorat > Recorregut per la vall del riu Siurana: de la cartoixa d'Escaladei al petit nucli de Siurana

EL PRIORAT

Ruta en cotxe o moto Ruta en cotxe o moto
Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Distància Distància: 25 km
Temps efectiu Temps efectiu: 6 hores
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Cartoixa d'Escaladei (Escaladei) / Siurana
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.25607985, 0.81015799

Es visiten dos dels indrets més atractius i emblemàtics de la comarca del Priorat: la Cartoixa de Santa Maria d'Escaladei i la petita població de Siurana, amb les seves cases de pedra, antics vestigis històrics, com el seu castell i l'església de Santa Maria, i el seu magnífic entorn muntanyenc.

La ruta també discorre per dos típics pobles del món rural prioratí: la Morera de Montsant i Cornudella de Montsant.

L'itinerari s'inicia a l'antiga cartoixa de Santa Maria d'Escaladei, on s'arriba per una pista que surt al nord del petit nucli d'Escaladei, al peu de la carretera TV-7022 entre la Vilella Alta i Poboleda.

A continuació, es retorna a Escaladei i, per la carretera que ressegueix el barranc de l'Horta i el coll Roig, s'arriba a la Morera de Montsant.

Després, en seguir per la carretera TV-7021, s'arriba a Cornudella de Montsant. I en arribar a la carretera C-242, s'ha de girar a l'esquerra (nord) en direcció a Albarca i, poc després, trencar a la dreta (est) per la pista asfaltada que porta al petit nucli de Siurana. Fi de l'itinerari.

Punts d'interès de la ruta a Morera de Montsant (Cartoixa d'Escaladei i el Montsant, Escaladei, La Morera de Montsant, Parc Natural de la Serra de Montsant) i a Cornudella de Montsant (Embassament de Siurana, Serra de la Gritella, restes del castell de Siurana, església de Santa Maria de Siurana, Hostal del Racó, Celler de la Cooperativa Agrícola).