puntExcursions > Tarragona > el Baix Camp > De Colldejou a la Mola de Colldejou pel coll del Guix

EL BAIX CAMP

De Colldejou a la Mola de Colldejou pel coll del Guix

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +500 m. / -500 m.
Inici / final Inici / final: Plaça de l'Església, Colldejou
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.09950300, 0.88743040
Interès Interès: Natura

L'objectiu d'aquesta excursió és ascendir a la mola de Colldejou (859 m), punt de mira privilegiat sobre la zona que fou utilitzat com a torre de vigilància. La fortificació medieval que encara es troba al cim ho testimonia.

Se surt de la població de Colldejou. Per arribar-hi des de Reus, cal prendre la carretera T-310 cap al sud-oest en direcció a Mont-roig del Camp i, passat aquest poble, agafar-ne la T-322 a la dreta (nord-oest) fins a Colldejou.

Per iniciar la ruta, s'ha de buscar, des de la plaça de l'Església, la pista de Colldejou a Llaberia i, quan es prengui, cal anar cap a ponent seguint els senyals blancs i vermells del GR 7, que se seguiran bona part del recorregut.

Els excursionistes més preparats es poden plantejar de fer un recorregut circular desplaçant-se des del cim fins al coll Roig seguint els senyals del GR cap al nord-est. Després caldrà davallar a migdia pel GR 7 passant per la font freda fins a tornar a Colldejou (km 8,60, 433 min, 1 h 35 min).

Els punts d'interès es troben tots a Colldejou: Coll del Guix, el Portell de les Processons, el Cim de la mola de Colldejou, i com a ruta alternativa, el coll Roig.