puntExcursions > Lleida > el Solsonès > Travessa a peu de Solsona a Sant Llorenç de Morunys per Lladurs i l'Hostal del Vent

EL SOLSONÈS

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +940 m. / -690 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Portal del Pont (Solsona) / Plaça del Vell Mur (Sant Llorenç de Morunys)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.99489106, 1.51977641
Interès Interès: Natura / Esport

Magnífic recorregut entre Solsona i Sant Llorenç de Morunys amb àmplies i espectaculars vistes sobre les serres que coronen el nord de la comarca, especialment les de Port del Comte, del Verd i de Busa.

L'itinerari, que discorre a més pels municipis de Lladurs i Guixers, està senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del GR 7, el sender de gran recorregut que uneix Andalusia amb Andorra passant pel País Valencià i l'interior de Catalunya.

De Solsona a Lladurs comparteixen el recorregut dues de les seves variants, el GR 7-5 i el GR 7-6 o Camí dels Bons Homes; a partir del pla de Riard, la variant 7-5 conflueix amb el ramal principal del GR 7.

Per garantir la tornada a Solsona al final d'aquesta excursió, cal disposar d'un cotxe de suport a Sant Llorenç de Morunys o bé utilitzar el transport públic (taxi o autocar). Sant Llorenç disposa de tota mena de serveis d'allotjament i de restauració.

Se surt de la ciutat de Solsona en direcció nord seguint la carretera de Bassella o C-26 tot deixant el pont del riu Negre a mà dreta (est) i tenint la muralla a l'esquerra (oest). A la primera cantonada, es gira a la dreta (est; km 0,15, 658 m) i després es torça a l'esquerra (nord) pel carrer dels Tints.

En acabar-se el carrer, es tomba a la dreta (nord-est), es creua el riu Negre per un pont i se segueix pel carrer de la Font del Corb fins als afores, on es continua cap al nord-oest per la pista que hi ha tot seguit mantenint-se a la banda est del riu.