puntExcursions > Lleida > el Segrià > El Segrià en bicicleta: de Raimat a Suquets, Almacelles, la serra del Bou i Sucs

EL SEGRIÀ

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +220 m. / -220 m.
Inici / final Inici / final: Plaça Major, Raimat
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.67797780, 0.47836740
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment

Itinerari en bicicleta pel sector nord-occidental del Segrià. L'indret, profundament transformat per la implantació del reg i el conreu de la vinya, resulta interessant des del punt de vista cultural, agrícola i gastronòmic.

Configura el nucli central de la Denominació d'Origen Costers del Segre, amb una producció que augmenta de qualitat any rere any.

Els vins blancs novells d'aquesta denominació es caracteritzen per la seva lleugeresa i paladar afruitat. Els negres, per la seva consistència equilibrada i l'aroma característica. També és destacable la producció de cava.

La visita a Almacelles i Sucs completa aquest periple per les terres de ponent.

Per realitzar aquesta ruta cal anar a Raimat. S'hi arriba per un trencall que surt a l'oest de la N-240 entre Lleida i Almacelles i que es dirigeix a Sucs.

El nucli va créixer a redós de l'anomenat castell de Raimat i de les masies i finques actualment propietat de la casa Raventós-Codorniu. És un agregat de Lleida.

Situats a la plaça Major de Raimat se surt pel carrer Major (sud-oest) deixant a l'esquerra l'Ajuntament. Es gira a la dreta (nord-oest) pel carrer de l'Estació i, seguint la via d'accés al poble (nord), es creua el canal d'Aragó i Catalunya (km 0,30, 296 m). Es prossegueix cap al nord fins a la confluència amb la carretera de Sucs.

Els punts d'interès són a Lleida (Raimat i Sucs), i a Almacelles (la serra del Bou i el seu entorn).