puntExcursions > Lleida > el Pallars Jussà > De la Masieta al congost de Mont-rebei: ruta pel relleu escarpat del congost

EL PALLARS JUSSÀ

De la Masieta al congost de Mont-rebei: ruta pel relleu escarpat del congost

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +140 m. / -140 m
Inici / final Inici / final: Aparcament de la Masieta, Sant Esteve de la Sarga
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.09735195, 0.69819393

Al punt on el riu de la Noguera Ribagorçana travessa la serra del Montsec es troba el relleu escarpat i espectacular del congost de Mont-rebei, el més profund i solitari de les terres catalanes, paradís dels escaladors i de la fauna salvatge.

Durant l'excursió es pot veure el majestuós vol d'alguna de les aus rapinyaires que habiten aquestes muntanyes.

Cal anar cap a Sant Esteve de la Sarga seguint la carretera LV-9124, que té el seu origen a la carretera C-13, a l'alçada de la Guàrdia de Tremp, 6,5 km al sud de Tremp en direcció a Balaguer.

Es continua per la carretera en direcció a Castellnou del Montsec i, després de 800 m, s'agafa un trencall a mà esquerra fins a Alsamora. Un cop al poble s'acaba l'asfalt i, per una pista de terra, s'accedeix en 8 km a la Masieta, abans de les feixes de la Casota, uns petits cingles que es troben just passada la desviació que porta a l'embassament de Canelles: aquest és el punt de sortida de l'excursió a peu. Es pren la pista que baixa a l'embassament.

Aquesta ruta s'acaba a la sortida del congost. En cas de prosseguir s'arribaria al refugi de Mas de Carlets (40 min després), al de Pardines, a l'ermita de la Pertusa, a Corçà, i, molt més tard, al poble d'Àger. Per tornar cal desfer el camí en 50 min (1 h 45 min en total).