puntExcursions > Lleida > la Noguera > D'Artesa de Segre a l'Escala del Pas Nou

LA NOGUERA

D'Artesa de Segre a l'Escala del Pas Nou

Ruta en cotxe o moto Ruta en cotxe o moto
Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Molt baixa
Distància Distància: 30 km
Temps efectiu Temps efectiu: 5 hores
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Artesa de Segre / Escala del Pas Nou
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.89648079, 1.04853715

La conca de Meià, banyada pels rius Boix i Segre, és un racó de forta personalitat, amb pobles plens de caràcter i de vida, on es poden trobar productes artesans de qualitat.

La ruta descobreix el patrimoni natural i arquitectònic dels termes d'Artesa de Segre i Vilanova de Meià.

El recorregut comença a Artesa de Segre, al peu de la carretera C-26. Per arribar-hi des de Balaguer, cal sortir per la carretera C-53 en direcció a Bellcaire d'Urgell i trencar tot seguit a l'esquerra per la C-13. Transcorreguts 3 km, es deixa la C-13 i es continua recte cap al nord-est per la C-26.

A Artesa de Segre es pot visitar la Plaça Major, el Museu del Montsec, el Museu Arqueològic i Paleontològic de Baldomar, Alentorn i el seu casc urbà, i l'església de Sant Salvador d'Alentorn. Després la ruta continua per Vilanova de Meià, visitant la serra del Montsec, l'església de Sant Salvador, Santa Maria de Meià, l'església de Santa Maria, la ribera del riu Boix i l'escala del Pas Nou.

Aquí s'acabaria l'itinerari proposat, però, si es vol, es pot continuar per la mateixa carretera i accedir a una pista que surt a la carretera que uneix el coll de Comiols amb Sant Salvador de Toló, ja en la comarca del Pallars Jussà.