puntExcursions > Lleida > el Pallars Jussà > Camins del Jussà: de Llordà al castell de Llordà i Siall

EL PALLARS JUSSÀ

Camins del Jussà: de Llordà al castell de Llordà i Siall

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +420 m. / -420 m
Inici / final Inici / final: Llordà
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.11358361, 1.08260931

Aquesta ruta està enquadrada dins de Camins del Jussà, el projecte de recuperació dels antics camins de ferradura i altres camins històrics del Pallars Jussà.

En emprendre el camí cap al castell de Llordà hom se sent una mica habitant d'altres temps, submergit en la placidesa i la tranquil·litat que ofereix aquest camí traçat suaument entre alzines, roures i pi roig. L'arribada al castell impressiona per la magnitud de l'edifici i per la dimensió del paisatge, que abasta tota la Conca Dellà.

L'apropament a Siall, entre els camps de conreu ara en desús i avistant ja el conjunt de petites cases amb pallers i coberts deshabitats, ens retorna a la mesura humana i al ressò del treball quotidià a poc a poc abandonat en aquest indret.

Es parteix del nucli de Llordà. Per arribar-hi des de Tremp cal agafar la carretera C-1412b en direcció sud-est i, després del trencall d'Isona, al punt quilomètric 37, prendre un desviament de l'esquerra (nord) que hi duu.

En arribar a Llordà neix una pista a mà dreta que és la continuació de la carretera d'accés al poble i que duu al castell de Llordà. Al començament d'aquesta pista, a mà esquerra, es troba el senyal d'inici de l'itinerari, des d'on cal agafar el camí que marxa planer entre un bosc d'alzines i roures en direcció nord-est i paral·lel al barranc de Rater, que queda a l'esquerra de la marxa.