puntExcursions > Lleida > la Noguera > Ascensió al puig de Meià des de Vilanova de Meià

LA NOGUERA

Ascensió al puig de Meià des de Vilanova de Meià

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 30 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +300 m. / -300 m
Inici / final Inici / final: Plaça de l'Església de Sant Salvador, Vilanova de Meià
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.99533551, 1.02247582

Ascensió a l'ermita del Puig de Meià per l'Espai Natural Protegit de la Serra del Montsec, visitant l'indret històric on hi havia hagut l'antic llogarret medieval de la Vila Vella de Meià, situat a la capçalera de la conca de Meià.

Des del cim del Puig de Meià hi ha unes magnífiques panoràmiques sobre la Conca de Meià i les valls del Segre mitjà, cap a migdia, i sobre les espectaculars parets del Montsec de Meià, al nord, on destaca la Roca dels Arcs i el congost del Pas Nou, que comunica amb la conca de Tremp.

El punt de sortida és Vilanova de Meià, on s'arriba des d'Artesa de Segre per la carretera L-512 i la LP-9132 (per arribar a Artesa de Segre des de Balaguer cal sortir-ne per la carretera C-53 en direcció a Bellcaire d'Urgell i trencar tot seguit a l'esquerra per la C-26). A Vilanova, cal seguir per la carretera cap al Pas Nou i Comiols i, 500 m després, girar a l'esquerra pel trencall que dóna accés a la piscina i la part alta del nucli. Després de deixar el vehicle, cal situar-se al capdamunt del poble, a la plaça de l'Església de Sant Salvador, punt de sortida de l'itinerari.

Des de la plaça de l'església se surt en direcció nord-oest, deixant el magnífic portal romànic de l'església de Sant Salvador a mà dreta. Es gira a la dreta pel carrer del Coll del Castell i, immediatament, es deixa el carrer i es pren el camí de ferradura que puja cap a l'esquerra, seguint els senyals indicadors al puig de Meià.