puntExcursions > Lleida > l'Alt Urgell > A peu pel camí vell de Sant Joan de l'Erm: del refugi de la Basseta a Castellbò

L'ALT URGELL

A peu pel camí vell de Sant Joan de l'Erm: del refugi de la Basseta a Castellbò

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +120 m. / -1043 m.
Circular  Circular: No
Inici / final Inici / final: Sant Joan de l'Erm / Castellbò
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.41767960, 1.28710600
Interès Interès: Natura

Excursió de baixada que connecta Sant Joan de l'Erm amb el poble de Castellbò pel recuperat camí vell.

Es pot contemplar una gran diversitat vegetal durant els més de mil metres de desnivell que acumula el descens, des dels avetars i pins negres del voltant de Sant Joan de l'Erm fins als roures i la vegetació de ribera de la part més baixa de la vall.

Cal visitar Castellbò, municipi més extens de l'Alt Urgell que fou un dels centres polítics més importants de la Catalunya medieval. Formà part del gran vescomtat de Castellbò, que s'estenia àmpliament pels territoris de l'Alt Urgell, el Pallars i les valls d'Andorra. Cal contemplar la col·legiata de Castellbò, declarada Bé d'Interès Cultural.

S'ha de tenir en compte que, per a la logística de l'itinerari, es necessiten dos vehicles, un a cada extrem del recorregut.

Per arribar a Castellbò cal prendre la carretera C-16 i trencar al nord-oest, 3 km al sud de la Seu d'Urgell -a l'alçada de Montferrer-, per una carretera que, en 9 km, després de deixar un trencall a la dreta cap a Aravell, hi duu.

Un cop al poble, s'hi deixa un cotxe i es continua amb un altre vehicle per una carretera asfaltada que passa per Turbiàs (km 9,5) i arriba, al cap de 21 km, al refugi xalet de la Basseta, a Sant Joan de l'Erm, punt d'inici del recorregut.

Tots els punts d'interès s'apleguen a Montferrer i Castellbò: església de Sant Iscle i Santa Victòria de Turbiàs, dolmen a la collada del Pubill, Sant Joan de l'Erm, pont de Castellbò, Col·legiata de Santa Maria de Castellbò, Castellbò i el refugi xalet de la Basseta.