puntExcursions > Tarragona > el Montsià > La Galera, ruta per la plana: de la Galera al mas de Valls

EL MONTSIÀ

La Galera, ruta per la plana: de la Galera al mas de Valls

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +160 m. / -160 m.
Inici / final Inici / final: Piscina municipal, La Galera
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.68237561, 0.46671773
Tipologia Tipologia: Ruta fàcil amb BTT

Curta i molt assequible excursió en bicicleta pel poble de la Galera i el seu entorn caracteritzat pels cultius de fruiters i oliveres. El barranc de la Galera és, a banda d'un dels importants barrancs situats a llevant del Parc Natural dels Ports, un element natural indissociable a la fundació del poble de la Galera i la seva destacable torre de defensa. La totalitat del recorregut transcorre per vials o camins pavimentats.

Des d'Amposta s'arriba a la Galera passant per Masdenverge i Santa Bàrbara, per la T-344 i la T-350. A Santa Bàrbara cal tombar a l'esquerra per la T-331 i, havent passat el poble, al giratori cal tombar a la dreta seguint els indicadors per arribar a la Galera per la TP-3311. Una vegada a la Galera, se segueixen els indicadors cap a la piscina municipal, al costat de la qual es començarà la ruta.

Alguns dels punts d'interès d'aquesta ruta, tots ells situats al municipi de la Galera, són: barranc de la Galera, vistes al massís dels Ports i a la serra de Montsià, pont del barranc de la Galera, torre església de Sant Llorenç de la Galera, l'entorn rural o el Canal de Xerta-Càlig.