puntExcursions > Tarragona > el Montsià > El delta de l'Ebre amb bicicleta: de Sant Jaume d'Enveja a Les Salines

EL MONTSIÀ

El delta de l'Ebre amb bicicleta: de Sant Jaume d'Enveja a Les Salines

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +1 m. / -1 m.
Inici / final Inici / final: Escola CEIP, Sant Jaume d'Enveja
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.70099615, 0.71728356
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura / Esport

Llarg, però suau itinerari amb bicicleta pel braç dret del delta de l'Ebre, un espai peculiar dins del Parc Natural del Delta de l'Ebre, on hi ha la possibilitat d'observar la vida salvatge dels aiguamolls i els arrossars. Amb una superfície de 320 km2, el delta de l'Ebre és la major àrea humida dels Països Catalans i un dels hàbitats aquàtics més importants de la Mediterrània occidental.

El gran delta està dividit en dos fragments gairebé simètrics entre els quals discorre el riu. L'itinerari que es proposa permet conèixer-ne el marge dret.

És recomanable portar binocles i teleobjectius per abastar les aus durant el recorregut. Aquest itinerari es complementa amb la proposta Pel delta de l'Ebre.

El punt de sortida és el poble de Sant Jaume d'Enveja, a on s'hi arriba per la carretera TV-3403 des d'una desviació (la TV-3405) que surt a l'est de la C-12 entre Tortosa i Amposta. A l'entrada de Sant Jaume, cal girar a la dreta per la carretera TV-3404 i creuar el canal de la Dreta de l'Ebre. S'aparca el vehicle al costat de l'escola CEIP Sant Jaume.

Alguns dels punts d'interès de la ruta són Sant Carles de la Ràpita (les Salines Velles, els arrossars, el Mirador de la Punta de la Banya, els Alfacs i la Punta de la Banya, la Barra del Trabucador), Amposta (la Tancada, la platja dels Eucaliptus) i Sant Jaume d'Enveja (els Muntells, el Canal de la Dreta de l'Ebre).