puntExcursions > Tarragona > el Montsià > De la Mundana a la Foradada pel bosc del Burgar

EL MONTSIÀ

De la Mundana a la Foradada pel bosc del Burgar

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +700 m. / -700 m.
Inici / final Inici / final: Àrea Recreativa de la Mundana, Sant Carles de la Ràpita
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.63134144, 0.57154326
Interès Interès: Natura / Esport

Ruta que ascendeix a la Foradada, un excel·lent mirador natural de la serra de Montsià situat a gairebé 700 m d'altitud des d'on es pot gaudir d'una magnífica panoràmica a llevant del delta de l'Ebre i la Mediterrània.

Es travessa també l'alzinar del Burgar, un frondós i ombrívol bosc situat a l'interior del massís que contrasta vivament amb el predominant paisatge circumdant de vegetació baixa i arbustiva i camps de conreu de secà.

Per arribar al punt de partida des d'Amposta, es pren la N-340 en direcció sud cap a les Cases d'Alcanar i, després de la rotonda situada vora el mas de Papiol, la carretera tomba al sud-oest. De seguida s'accedeix a un encreuament, en què es deixa a l'esquerra un desviament que porta a Sant Carles de la Ràpita Oest (indicacions) i es trenca a la dreta (oest) per una pista asfaltada que duu a l'Àrea Recreativa de la Mundana (rètol amb indicacions de l'Espai d'Interès Natural Serra de Montsià i l'Àrea Interpretativa del Bosc del Burgar / La Foradada), on s'estaciona el cotxe.