puntExcursions > Tarragona > la Terra Alta > Ascensió des de la Franqueta a les planes de les Foies i Terranyes

LA TERRA ALTA

Ascensió des de la Franqueta a les planes de les Foies i Terranyes

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +815 m. / -815 m.
Inici / final Inici / final: Àrea recreativa de la Franqueta, Roquetes
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 40.86754330, 0.30921750
Ruta senyalitzada Ruta senyalitzada: Parcialment
Interès Interès: Natura

Ascensió a les planes de les Foies i Terranyes, al cor dels Ports, que té el seu punt inicial a l'àrea de la Franqueta i que visita dos refugis de muntanya no guardats, els de les Clotes i el Mas del Torrero, amb magnífiques vistes sobre el Parc Natural dels Ports.

Durant el recorregut es podrà observar la interessant fauna que pobla la zona, en especial, rapinyaires i mamífers, entre els que destaca la cabra salvatge (Capra pyrenaica subsp. hispanica).

A nivell de vegetació s'hi troben valuoses espècies de flora rupícola; al coll de Miralles, es contemplen dos seculars exemplars de pinassa: lo Pimpoll i lo Pi Ramut. A les Foies té lloc una secular activitat ramadera i agrícola centrada, en bona part, en la cria de bous.

Per arribar al Mas de la Franqueta, punt d'inici de la ruta, cal sortir d'Horta de Sant Joan per la carretera T-334 en direcció sud, fins a la cruïlla amb la T-330, que es prendrà cap a la dreta (sud-oest) en direcció a Arnes. Dos-cents metres enllà cal tombar a l'esquerra (sud - sud-est) i prendre la pista asfaltada de 9,5 km que du al punt d'inici de l'excursió, l'àrea del Mas de la Franqueta. Se surt per la pista que es dirigeix cap a llevant seguint el riu dels Estrets.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem als termes minicipals d'Horta de Sant Joan (refugi de les Clotes) i Arnes (Parc Natural dels Ports, refugi de Terranyes o del Mas del Torrero, i Terranyes).