puntExcursions > Lleida > el Pallars Sobirà > Valls, rius i estanys del circ de Baiau: ruta del pont de la Molinassa al circ de Baiau

EL PALLARS SOBIRÀ

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Alta
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +650 m. / -650 m
Inici / final Inici / final: Pont de la Molinassa, Pla de Boet
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.62432090, 1.38346130
Interès Interès: Natura / Esport

El circ de Baiau, situat al límit del Pallars Sobirà amb l'Arieja i Andorra, és un conglomerat de bells i ben conservats paratges d'alta muntanya envoltats per pics d'entre 2700 i 2900 metres d'altitud.

Dalt es contemplen els estanys d'Escorbes i els de Baiau enmig d'un plàcid i solitari entorn natural alpí.

La ruta comença als aparcaments del pont de la Molinassa, a sota del refugi de Vall Ferrera i del pla de Boet. Per arribar-hi des de Sort, cal prendre la carretera C-13 cap al nord fins a Llavorsí.

Allà s'ha de girar a la dreta (nord-est) per la L-504, que s'endinsa per la vall de la Noguera de Cardós fins a una nova cruïlla, una petita rotonda que separa la carretera de la vall de Cardós (a l'esquerra, nord; la mateixa L-504) de la de vall Ferrera (a la dreta, nord-est; la L-510).

S'ha de seguir per aquesta darrera fins al poble d'Àreu (13 km des de Llavorsí), indret on s'acaba l'asfalt i comença una pista de terra en estat una mica precari que, en 11,3 km, accedeix al pont de la Molinassa, on cal deixar el cotxe.

Si no es porta vehicle i es comença a caminar des del poble d'Àreu, no cal seguir per la pista, ja que es pot prendre l'antic camí que travessa paratges de gran bellesa entre bedolls i grans avets.

Des del Pont de la Molinassa, situat a 1.820 metres d'alçada, es remunta suaument en direcció sud-est per la pista, es deixa a l'esquerra (nord) el pont de Boet (km 0,29, 1849 m), per on se'n va el camí que duu al refugi de Vallferrera, i es continua en el mateix sentit de la marxa (sud-est) prenent el GR 11 vora la riba dreta del barranc d'Arcalís fins al pla de Boet, que es deixa a l'esquerra pujant per un sender que flanqueja el pla començant a guanyar alçada i endinsant-se al bosc.

Per fer aquest recorregut cal dur calçat d'alta muntanya, motxilla amb roba d'abric gruixuda, protecció per a la pluja, un mapa topogràfic, brúixola, menjar i aigua suficient. El piolet i els grampons seran necessaris si hi ha neu.