puntExcursions > Lleida > el Segrià > Itinerari a peu al voltant del pantà d'Utxesa

EL SEGRIÀ

Itinerari a peu al voltant del pantà d'Utxesa

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 40 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +25 m. / -25 m.
Inici / final Inici / final: Punt d'Informació "La Fusteria", Utxesa
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.49192861, 0.50902851

Agradable recorregut a peu o en bicicleta pels voltants de l'embassament d'Utxesa, un espai declarat d'Interès Natural integrat en diversos municipis del ponent català.

Tot i ser un embassament creat per l'home, avui és un indret naturalitzat, rodejat d'aiguamolls i d'una frondosa vegetació, on es concentren nombroses espècies d'ocells de gran vàlua, especialment d'àmbit estepari.

Un camí senyalitzat i ciclable, de 6,90 km, comunica aquest indret amb Torres de Segre.

La ruta comença al Punt d'Informació i Àrea de Descans de l'embassament d'Utxesa, situat al sud del pont que creua el canal d'unió entre els embassaments d'Utxesa i del Secà.

Per accedir-hi s'agafa la carretera que surt de Sarroca de Lleida (poble situat al peu de la N-230, al sud de Lleida) en direcció a Utxesa i, poc abans d'arribar a aquesta població, es pren una desviació indicada cap a Utxesa-Molí. S'estaciona el cotxe a l'aparcament del costat del punt d'informació i s'inicia la caminada.

Es comença fent marxa enrere per donar una volta en direcció al nord, cap al pont. Als 70 m, es deixa la carretera i es gira a la dreta: es va tombant cap al sud passant prop de l'aigua que, durant tot el recorregut, es mantindrà a l'esquerra.

Els punts d'interès són el pantà d'Utxesa, el pantà del Secà, l'avifauna i els aiguamolls del pantà d'Utxesa.