puntExcursions > Lleida > el Pallars Sobirà > De les Planes de Son al Pas del Coro, la Mata de València i Son

EL PALLARS SOBIRÀ

De les Planes de Son al Pas del Coro, la Mata de València i Son

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +660 m. / -660 m
Inici / final Inici / final: Centre MónNatura Pirineus,  Planes de Son
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.61808815, 1.08195642
Interès Interès: Natura

Bonic itinerari per la zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici que surt des del Centre de Natura de les Planes de Son.

Es puja a la collada del Pas del Coro, des d'on es té una bona panoràmica de la contrada, es baixa als plans de Breviari i es travessa la Mata de València, l'avetar més important de la península Ibèrica.

Pel camí del Calvari s'arriba a Son, on es pot visitar l'església romànica de Sant Just i Sant Pastor, que es troba en molt bon estat de conservació.

La ruta comença al Centre de Natura de les Planes de Son. Per arribar-hi cal agafar la carretera C-28 fins al km 63, un al nord de València d'Àneu, i prendre el trencall que duu a Son. S'hi accedeix al cap de 3,75 km i es pren la carretera que, tot pujant cap al nord-oest, mena a les Planes de Son en 1,75 km (5,5 des de la C-28), on es pot aparcar als amplis aparcaments.

Se surt de les Planes de Son i es remunta la vall en direcció nord-oest cap a la collada del Pas del Coro. Després d'un passadís de vegetació el camí es perd entre prats alpins, que es travessen ascendint sempre cap a la dreta. Es discorre a uns 100 m del riu, ja que a prop seu és ple d'aiguamolls.

Els punts d'interès d'aquesta ruta es troben a l'Alt Àneu: inici del camí del Calvari, collada del Pas del Coro, Centre de Natura de les Planes de Son, plans de Breviari, les Planes de Son, la Mata de València i l'església de Sant Just i Sant Pastor de Son.